بقاع متبرکه و امامزادگان پای کار حمایت از لبنان

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر لزوم حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان، از جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به لبنان و جبهه مقاومت خبر داد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، سخنگو و معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح چگونگی جمع‌آوری کمک‌های بقاع متبرکه به مردم غزه و لبنان پرداخت و اظهار کرد: مدت ۱۰ روز است که نمایندگان و هیئت‌امنای  سه بقعه متبرکه کشور به صورت جهادی در لبنان مستقر هستند و با هماهنگی‌های انجام شده، نسبت به دریافت کمک‌ها از ایران اسلامی و توزیع آن‌ها در میان مردم مظلوم غزه و آوارگان لبنانی اقدام می‌کنند.  

سخنگوی سازمان اوقاف ادامه داد: در حال حاضر مبالغ و کمک‌هایی که از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در حال جمع‌آوری برای جبهه مقاومت و مردم غزه و لبنان است و برای توزیع در اختیار نمایندگان ما در لبنان قرار می‌گیرد.  

عادل تصریح کرد: در این زمینه مهمترین برنامه‌ها در حوزه اطعام نیازمندان و آوارگان، توزیع شیر خشک برای نوزادان است که مشکلات زیادی را برای آوارگان به همراه داشته است. برنامه توزیع پتو، لباس و وسایل گرم‌کننده و ... نیز داریم.  

وی اظهار کرد: در راستای حمایت متمرکز و کمک به جبهه مقاومت، شماره کارتی به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۰۰۰۸۲۸۲ به این امر اختصاص یافته است تا زمینه مشارکت زائرین و مجاورین این اماکن مقدس در حمایت از جبهه مقاومت فراهم شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: هم‌اکنون نمایندگان، نیروهای خدماتی و اعضای هیئت‌ امنای سه امامزاده واجب‌التعظیم صالح(ع)، قاضی صابر(ع) و قاسم(ع) شمیران در قالب گروه‌های جهادی در بیروت مستقر هستند و ضمن برقراری ارتباط و هماهنگی با مسئولان لبنانی، کمک‌های مردمی ایران اسلامی را در میان مردم توزیع می‌کنند.  

عادل بیان کرد: بالاترین عمل از نظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انتظار فرج امام زمان(عج) است. انتظار فرج نیز تنها منتظر بودن و دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه به معنای آمادگی برای پنجه درافکندن در چنگال مستکبران و زمینه‌سازی ظهور امام زمان(ع) است.  

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه امروز هر حرکتی که در جهت مبارزه با این مستکبران و زورگویان صورت گیرد، قطعاً حرکتی در جهت ظهور امام زمان(عج) و یاری رساندن به حضرت است، افزود: بدین جهت است که نائب امام زمان(عج)، فرمان جهاد صادر و همگان را مکلف به حمایت از مردم و مقاومت اسلامی لبنان کرده‌اند.  

سخنگوی سازمان اوقاف افزود: در این ارتباط سازمان اوقاف بر اساس وظیفه ذاتی خویش، تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا در این جهاد مقدس، بتواند نقش مهمی ایفا کند.  

وی در پایان اظهار کرد: در این مسیر علاوه بر استفاده از ظرفیت موقوفات و متولیان، زمینه‌سازی برای مشارکت زائران بقاع متبرکه و منتظران امام دوازدهم(ع)، در این امر خطیر وظیفه‌ای است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشت.

کد خبر 1786470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha