رئیس هیئت امنای بقعه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) معرفی شد

حجت الاسلام علی عبدالهی با حکمی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان عضو و رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) تهران منصوب و معرفی شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت الاسلام علی عبدالهی، (امروز ۲۹ مهرماه) با حکمی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان عضو و رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) تهران منصوب و معرفی شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم معارفه حجت الاسلام علی عبدالهی به عنوان عضو و رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) گفت: اینکه ایشان پذیرفتند در این مکان مقدس ایفای نقش داشته باشند برای مردم، فرصت و غنیمتی است که با همکاری و همفکری یکدیگر در رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی منطقه بکوشند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ۸۷۶۷ آستان مقدس امامزادگان در ایران زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد، اظهار کرد: از این تعداد، ۸۰۰ امامزاده دارای شبستان، گنبد، مستقلات و ... است. حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: قانون وقف به ما این اجازه را می دهد که از موقوفات مختلف شامل موقوفات اهل بیت(ع)، قرآن خوانی و اطعام و ... در آستان مقدس امامزادگان هزینه کنیم تا رونق پیدا کنند.

 وی بیان کرد: سازمان اوقاف از اختیارات خود استفاده کرده از هیئتهای شاخص و مادحین و سخنوران توانمند برای حضور در این اماکن مقدس دعوت به عمل می آورد تا مناسک مذهبی در این اماکن رونق بگیرد. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به شهادت آمار، امسال صدها میلیارد تومان در این مسیر هزینه شد و شاهد رشد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در بیش از ۱۲۰۰ بقعه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پرچم شهدا، اهل بیت(ع)، روحانیت و انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه بالا باشد، افزود: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امامزادگان باید قطبهای فرهنگی و اجتماعی شوند. در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید نیلفروشان که در بقعه شاه میر حمزه برگزار شد، شاهد بودیم که مردم ساعتها آنجا حضور داشتند و مراسم برگزار شد. حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: بقاع متبرکه در رفع آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارند. میزان همکاری فراجا با ما خیلی نزدیک است و بسیاری آسیبها با همکاری این دو نهاد رفع می شود. وی تصریح کرد: در طرح قرار دوازدهم، مردم بی بضاعت مورد حمایت قرار می گیرند، همانطور که در ایام همه گیری کرونا، بیش از دو هزار میلیارد با محوریت بقاع به مردم کمک شد.

کد خبر 1786501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha