خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهانت مجله آمریکایی تایم به «یحیی سنوار»

مجله مشهور آمریکایی «تایم» روی جلد خود عکسی از یحیی سنوار را درحالی منتشر کرد که علامت ضربدر با رنگ قرمز روی چهره اش گذاشته است. این مسئله انتقادات و بحث و جدل گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجله تایم آمریکا، با انتشار عکسی از «یحیی سنوار» که روی هر کدام از عکس علامت( ضربدر) قرار گرفته، روی جلد مجله اش بحث و جدل‌ها و انتقادات گسترده ای را در شبکه های ارتباط اجتماعی برانگیخت. این مجله در اقدامی موهن سنوار را به هیتلر تشبیه کرد.

مجله تایم روی جلد جدید خود علامت «ضربدر» را با رنگ قرمز روی چهره شهید یحیی سنوار قرار داده و او را «معمار بدترین حمله تروریستی در تاریخ دولت اسرائیل» دانست.

فعالان شبکه اجتماعی، مسئولان این مجله را به طرفداری کورکورانه از روایت اشغالگران اسرائیلی و تلاشی برای تروریست جلوه دادن مقاومت فلسطین متهم کردند.

این درحالی است که تایم در پستی در اینستاگرام نشان داد که از همان علامت قرمز رنگی برای یحیی سنوار استفاده کرده که هنگام مرگ هیتلر، صدام حسین، اسامه بن لادن و ابومصعب الزرقاوی استفاده کرده است.

Yahya Sinwar: Slain Hamas leader remembered with Red X cover | The  Australian

خلیفه البشباش، نویسنده عرب زبان در صفحه خود در پلتفرم ایکس با انتقاد از این اقدام مجله تایم، نوشت: حالت هیستری که بر سر رفتن این مرد به وجود آمد، دلیل کافی بر مقام والای او و شدت نفوذ او نیست، آیا در مرگ شادی می کند؟ اگر بزدلی و ترس شما را زنده نگه دارد، صبر و شجاعت شما را خسته کرده است

روان، وبلاگ نویس عرب در صفحه خود در پلتفرم ایکس نوشت: من هرگز مردمی را ندیده ام که انسانیت خود را از دست بدهند، همانطور که امروز در مورد فلسطینی ها اتفاق می افتد. شما واقعا منزجر کننده هستید.

دان کوهن، روزنامه نگار در صفحه خود در پلتفرم ایکس نوشت: صهیونیست ها با انتشار تصاویری از مقاومت سنوار تا آخرین نفس به اشتباه خود پی بردند.  رسانه ها تلاش می کنند این خسارت را جبران کنند.

کوهن نوشت: دنیا خیلی دیر متوجه شده است که مقاومت واقعی چگونه است.

مالک، وبلاگ نویس نوشت: توضیحات مجله تایم درباره سنوار در این شماره یکی از احمقانه ترین مطالبی است که در مدت طولانی خوانده ام.

پاتریسا، وبلاگ نویس در پلتفرم ایکس نوشت نوشت: به نظر می رسد مجله دیروز صحنه بیرون کشیدن کودک از زیر آوار در پی حمله هوایی اسرائیل به یک منطقه غیرنظامی را از دست داده است.

لایما، فعال اجتماعی در صفحه خود در پلتفرم ایکس نوشت: این خیلی شرم آور است. سنوار تنها یک مرد است و مقاومت تا رسیدن به آزادی مطلق به مبارزه خود علیه اشغالگری اسرائیل ادامه خواهد داد.

کد خبر 1786525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha