صنایع مکلف به تامین یک‌درصد از انرژی مصرفی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر هستند 

محمودی با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی، گفت: صنایع مکلف به تامین یک‌درصد از انرژی مصرفی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود محمودی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت ضرورت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، از هدف‌گذاری ۴۴۴ مگاواتی تامین برق از طریق  انرژی خورشیدی در استان مرکزی  تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۶۳ مگاوات پتانسیل تامین انرژی خورشیدی در استان مرکزی است که ۴۴۴ مگاوات تا پیک تابستان سال آینده در بخش توزیع هدف‌گذاری شده است.

مدیر عامل توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال تابستان سختی را گذراندیم و رکوردهای بی‌سابقه‌ای در زمینه مصرف برق ثبت شد، افزود: ۳۷ مرتبه رکورد مصرف برق در استان شکسته شد و بالای ۷۰۰ ساعت پیک مصرف ثبت شد که تا دهم مهر ماه ناترازی برق داشتیم.

 وی با بیان اینکه صنایع مکلف به تامین یک‌درصد از انرژی مصرفی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، اظهار داشت: صنایع انرژی‌بر موضوع ماده (۳) این قانون با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند، حداقل ۹۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل پنجاه و پنج درصد و ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان صنایع مکلف به تامین یک‌درصد از انرژی مصرفی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، گفت: این عدد ظرف ۵ سال به ۵‌درصد می رسد.


محمودی همچنین اضافه کرد: تامین برق ادارات از طریق انرژی های تجدید پذیر با هدف اجرای مصوبات شورای عالی انرژی کشور، اجرا می شود که در این راستا دستگاه‌های اجرایی موضوع مکلفند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم بیست درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.


 وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت این موضوع توسط ادارات یا سازمان‌ها تعرفه برق آن‌ها به قیمت انرژی‌های تجدید پذیر محاسبه خواهد شد، گفت: سازمان‌ها و ادارات مشمول باید برق مورد نیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری نمایند.


مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی همچنین با بیان اینکه تامین برق ۲۳ اداره در استان با قدرت ۱۰۲۰ کیلووات از طریق انرژی های خورشیدی صورت می پذیرد.



 وی همچنین از وجود ۵ هزار و ۸۸۰ چاه کشاورزی برق دار در استان مرکزی خبر داد و گفت: تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا پنل‌های خورشیدی برای بخش کشاورزی استان مرکزی نصب شود.

کد خبر 1786528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha