طلاریزان بانوان زنجانی برای جبهه مقاومت در امامزاده سید ابراهیم

دبیر بانوان جبهه فرهنگی مردمی خاتم الاوصیاء استان زنجان با اشاره به اینکه زنان زنجانی طلا، جواهرات، کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را به جبهه مقاومت اهدا می کنند، گفت: بانوان زنجان ۱۵۰ میلیون ریال پوشک بچه برای کودکان لبنانی خریده و اهدا کردند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سمیه یوسفلی دبیر بانوان جبهه فرهنگی مردمی خاتم الاوصیاء استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: بعد از فتوای مقام معظم رهبری  در ۷ مهر ۱۴۰۳  مبنی بر واجب فردی بودن کمک به جبهه مقاومت و لبنان و حزب الله، بانوان زنجانی در راستای لبیک به این پیام رهبر معظم انقلاب،   استان، قرارگاه سیدحسن نصرالله را در ذیل جبهه فرهنگی مردمی بانوان زنجان متشکل از بانوان فعال سطح شهر و روستاها  برای حمایت از جبهه مقاومت تشکیل دادند.


وی با یادآوری اینکه یکی از برنامه های مهم قرارگاه، اجرای پویش ایران همدل، همراستا با پویش  ملی هست، تصریح کرد: در این پویش عموم بانوان بویژه بانوان فعال فرهنگی شهر و تعدادی از روستاهای مجاور زنجان، جامعه بانوان مداح  و مبلغ، مجموعه های فرهنگی  و هیئت های مذهبی ویژه بانوان پای کار آمده اند تا وفاداری خودشان را به مقام معظم رهبری ثابت کرده و پیشرو و جریان ساز بودن خود را در جامعه نشان دهند.


یوسفلی گفت:برنامه طلاریزان یا اهدای طلاو جواهرات بانوان زنجانی به جبهه مقاومت  روز ۳۰ مهر از ساعت ۳ تا ۵ عصر در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان اجرا می شود.


وی افزود: همزمان بازارچه مقاومت هم با انواع غرفه ها و فعالیت ها برپا می شود که بانوان فعال فرهنگی روستای امین آباد  با مشارکت همدیگر با پخت و فروش  آش درآمد آن به جبهه مقاومت اهدا خواهد کرد و بانوان روستای ینگجه و اسفجین زنجانرود  نان و فتیر محلی را در غرفه های مجزا به نفع جبهه مقاومت به فروش خواهند رساند در بخش بعدی حوزه علمیه خواهران زنجان نیز غرفه تبیین شرایط فعلی  برای عموم مردم را خواهد داشت و غرفه ارائه ملزومات حجاب هم به همت یک مجموعه فرهنگی خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در همین روز بانوان فعال مسجد حضرت رقیه(س) شهرک نصر زنجان هم پارچه های اهدایی مردم را به نفع جبهه مقاومت در این بازارچه دوخته و به فروش خواهند رساند.
در کنار آن پویش بافت و اهداکلاه و شال گردن برای رزمندگان جبهه مقاومت و آوارگان لبنانی و فلسطینی، هم بخش دیگری از فعالیت های قرارگاه سیدحسن نصرالله بانوان زنجان است. جمع آوری و  اهدای اقلامی مثل پتو، حوله، ملافه، حبوبات و لباس گرم و بخش دیگر فعالیت ها جمع آوری و اهدای کمکهای نقدی در قالب خمس است که برخی مراجع تقلید اهدای بخشی و مقام معظم رهبری هم یک اهدای یک چهارم خمس را برای کمک به جبهه مقاومت جایز دانسته اند و دریافت  سایرکمهای نقدی هم جزو بخش های دیگر این برنامه هست.

دبیر بانوان جبهه فرهنگی مردمی زنجان در پاسخ به میزان مشارکت بانوان زنجان در این برنامه و اقلام اهدا شده تاکنون گفت: الحمدلله مشارکت ها خیلی خوب بوده و بانوان و دختران و حتی  کودکان بسیاری با اهدای طلا و جواهرات شخصی خود و  اقلام یا مبالغ نقدی در این پویش بزرگ مشارکت داشته اند و با توجه به فراخوان های انجام شده آنهایی که مایل به اهدا هستند می توانند در روز دوشنبه ۳۰ مهر به امامزاده مراجعه کرده ودر این امر واجب شرکت کنند.  


وی ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از فعالیت هایمان با جمع آوری ۱۵۰ میلیون ریال از زنان و دختران زنجانی و واریز به نفرات حاضر و فعال در کشور لبنان، پوشک بچه برای کودکان لبنانی خریداری و اهدا شد. روز پنج شنبه گذشته با پخت و فروش آش  در روستای امین آباد زنجان ۶۵۰ میلیون ریال جمع آوری شده که بعنوان نمونه یک مادر شهید در این روستا با هدف کمک به جبهه مقاومت یک کاسه آش را به مبلغ ۵۰ میلیون ریال خریده و اهدا کردند. خانم های بسیاری، طلا و جواهرات و انواع سکه های طلای کوچک و بزرگ  خود را به این پویش اهدا کرده اند تا به دست مردم لبنان و فلسطین و جببه مقاومت برسانیم. پخت مربا هم داشتیم که قرار است به همراه سایر کمکها ارسال شود.


یوسفلی در پایان گفت: از عموم مردم و بویژه بانوان استان و شهر  زنجان درخواست داریم اقلام مورد نیاز مخصوصا پتو، حوله و لباس گرم نو را به این پویش اهدا کنند. برای کمکهای نقدی شماره حساب دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده و برای اقلام غیرنقدی امامزاده و مساجد محلات می توانند دریافت  کرده و به دست ما برسانند. علاوه بر این هلال احمر زنجان هم از روز یکشنبه این هفته در امامزاده مستقر خواهد شد و کمکهای نقدی و غیرنقدی را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلا و جواهرات و وجوه نقد به دفتر مقام معظم رهبری تحویل خواهد شد و کمکهای غیرنقدی توسط هلال احمر ارسال خواهد شد.

آغاز رسمی فعالیت قرارگاه سیدحسن نصرالله بانوان زنجان از روز ۳۰ مهر امسال و اجرای پویش ایران همدل در محل امامزاده حضرت سید ابراهیم شهر زنجان خواهد بود.

کد خبر 1786531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha