تربیت کتابخوان توأمان با ایجاد پروژه های کتابخانه ای مورد توجه باشد

نوری با تاکید براینکه تربیت کتابخوان توأمان با ایجاد پروژه های کتابخانه ای مورد توجه باشد، گفت: تعامل و هم افزایی کتابخانه های عمومی استان با شهرداری ها جهت جذب نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری-استاندار مازندران در شصت و هشتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه انجام فعالیت های فرهنگی تبلیغی برای ترویج کتابخوانی و آشتی مردم با یار مهربان یک ضرورت است، اظهار کرد: کتابخوانی ارتقای دانش، افزایش نشاط و آگاهی را همراه دارد باید کتابخانه های عمومی استان با محوریت مدارس و دانشگاه ها به عنوان خط مقدم ترویج کتابخوانی برای توسعه دانش و آگاهی نسل نو تلاش کنند.

تربیت کتابخوان توأمان با ایجاد پروژه های کتابخانه ای مورد توجه باشد

وی به اهمیت فعالیت کتابخانه های سیار در مناطق صعب العبور و روستایی اشاره کرد و خواستار جذب خیرین و حمایت شهرداری ها برای تامین ماشین ایجاد کتابخانه سیار در استان شد.

نوری با تاکید براینکه باید تربیت کتابخوان هم ردیف ایجاد کتابخانه در استان مورد توجه باشد، گفت: متاسفانه نسل نو به جای کتابخوانی از روی مکتوبات به کتابخوانی در فضای مجازی وری آورده اند که باید برای رفع این چالش دبیر شود.

وی به گلایه مندی شهروندان بابلی برای جلوگیری از فعالیت کتابخانه امزاده یحیی(ع) این شهرستان که خیرساز است اشاره کرد و برلزوم رفع این مشکل با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران شد.

نوری بیان کرد: اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر در شش ماهه نخست سال به بهانه حضور در فعالیت های فرهنگی به کتابخانه های استان مراجعه داشتند ارزشمند و شایسته تحسین است و برای تداوم این حضور باید برنامه ریزی شود.

وی برلزوم پیگیری جهت تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری تاکید کرد و خواستار تعامل شهرداری های استان برای تحقق تخصیص سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان شد.

نوری به اهمیت تکمیل پروژه های کتابخانه های  چای باغ، گرجی محله، آهودشت، زرندین و امین آبادبابل اشاره کرد و برلزوم واگذاری این پروژه ها به پیمانکاران و تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز این پروژه ها از محل نیم درصد شهرداری ها، فاینانس، تهاتر و ... تاکید کرد.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید بدور از فعالیت های پروژه ای باشد بدین صورت که برای کتابخوان شدن مردم باید مشوق هایی تدبیر شود، گفت: روزگاری مردم در خانه های خود کتابخانه شخصی داشتند اما به دلیل هجمه های فرهنگی دشمنان انقلاب، نگهداری گل و گیاه و حیوانات خانگی جای این کتابخانه ها را گرفت که باید برای تقویت و توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه کار فرهنگی شود.

نوری برلزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس و بین دانش آموزان تاکید کرد و خاطرنشان شد: فعالیت های کتابخانه ای باید متناسب با ذائقه و سن مخاطبین باشد.

وی بیان کرد: باید راهکارهایی برای علاقه مند شدن نسل نو به کتابخوانی ارائه شود.

نوری به فرهنگ غنی مادران این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: مادران با قصه ها و عروسک های دست ساخته خود یکی از بهترین شیوه ها برای کتابخوان شدن کودکان بشمار می رود که باید از این ظرفیت بهره گرفت.

کد خبر 1786536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha