وضعیت تالاب های گیلان مناسب نیست

حق شناس با تاکید بر احداث تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: وضعیت تالاب های استان مناسب نیست و یقینا با جلوگیری از ورود پساب ها و فاضلاب ها می توانیم مجددا تالاب ها را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، هادی حق شناس استاندار گیلان، امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) به طور سرزده در جلسه علنی شورای رشت بازدید و در این نشست با اشاره به اینکه از بابت حضور اعضای شورا و شهردار رشت در ساختمان استانداری که اخیرا انجام شد تشکر و اظهار کرد: ریاست شورا به دلیل شرکت در جلسه ای در آن جلسه حضور نداشت و بنده تمایل داشتم تا در جلسه منتخبین مردم رشت حضور پیدا داشته و دیداری با تمامی اعضای شورا و شهردار رشت داشته باشم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اتفاقاتی که در حوزه پسماند رشت رقم خورد یقینا خوب بوده است افزود: بنده معتقدم باید قول هایی به مردم بدهیم که متناسب با توان ما و به سرانجام برسد و معتقدم برخی از مشکلات ما ناشی از عدم شناخت صحیح نسبت به قوانین است.

حق شناس با تاکید به اینکه معتقدم بخش عمده ای از مشکلات گیلان درون استان رفع می شود تصریح کرد: نباید فقط به فکر پروتکل ها باشیم و اینکه بگوئیم چون من استاندار هستم باید حتما فلانی اگر مشکلی داشت به دیدار من بیاید و اعتقاد دارم اگر می توانم طی دیدار با یک دهیار مشکلات مردم را حل کنم حتما برای آن دیدار پیش قدم می شوم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت و نظام از هم جدا نیستند افزود: رهبر انقلاب خطاب به دولت جدید فرمودند: موفقیت شما، موفقیت همه ما است و ما نیز این نگاه را داریم و یقینا به این مسئله توجه می کنیم.

وی با بیان اینکه باید از منیت ها عبور کرد گفت: هدف همه ما جلب رضایتمندی مردم است.

استاندار گیلان با اشاره به دیدار اعضای شورا و شهردار رشت تصریح کرد: به عنوان استاندار گیلان در کنار منتخبین مردم رشت هستم و معتقدم مشکلات رشت فقط با احداث این پل ها برطرف نمی شود و با توجه به اینکه روزانه جمعیت زیادی در شهر رشت تردد دارند باید دستگاه های اجرایی و دولت نیز در این باره همراهی کنند.

حق شناس با بیان اینکه افزایش بودجه شهر رشت را اقدام خوبی می دانم افزود: اینکه در دهه ۹۰ بودجه رشت کمتر از یکهزار میلیارد بود و در حال حاضر به شش هزار میلیارد رسیده است رضایتبخش است.

وی به وضعیت فضای سبز رشت اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در ساخت و ساز و صدور پایان کار تمهیداتی اندیشیده شود که فعالان این حوزه نسبت به کاشت درختان مورد نظر شهرداری در یک محدوده مشخص اقدام کنند و معتقدم در بیان مشکلات باید به یک گفتمان مشترک برسیم و در زمانی که هیات دولت به گیلان سفر کرد بتوانیم آن ها را مطالبه کنیم.

حق شناس با تاکید بر احداث تصفیه خانه بیان کرد: وضعیت تالاب های استان مناسب نیست و یقینا با جلوگیری از ورود پساب ها و فاضلاب ها می توانیم مجددا تالاب ها را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب شهرک صنعتی رشت نیز باید کنترل شود تصریح کرد: وقتی از سرازیری یک سوم فاضلاب صنعتی که بیماری زا است و از طریق شهرک های صنعتی به تالاب هه سرازیر می شود جلوگیری شود یقینا اتفاقات خوبی رقم می خورد و پیشنهاد می کنم شورا و شهرداری رشت سه کار مهم و اولویت دار را مطرح کنند تا بتوانیم اعتبارات دولتی را برای آن کسب کنیم و توسعه نیز چنین رقم می خورد.

استاندار گیلان با تأکید به اینکه تمامی ظرفیت های بنده به عنوان استاندار گیلان در اختیار شورا است بیان کرد: از این لحظه به بعد هر جایی که شورا احساس کند با ورود بنده به یک موضوعی مشکلات پیش رو برطرف می شود حتما به من اطلاع دهند و در یکی از جلسات شورا به همراه تمامی مدیران دستگاه های دولتی استان برای بررسی مشکلات حضور پیدا می کنم.

کد خبر 1786544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha