هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان های شایسته منطبق با اهداف جمهوری اسلامی

امام جمعه گچساران گفت:هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان های شایسته منطبق با اهداف جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید عنایت هاشمی منش» عصر امروز در پنجمین اجلاسیه مشترک روسای شهرستان ها و مناطق ۱۳ گانه آموزش ‌و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک سازمان انسان ساز و هدف اصلی این سازمان تربیت انسان های شایسته منطبق با اهداف جمهوری اسلامی است.

امام جمعه گچساران گفت:ضروری است آموزش و پرورش با برنامه ریزی در این زمینه تلاش کنند تا به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به نامه حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر، گفت: افراد باید در آموزش و پرورش توانایی و قابلیت های لازم را داشته باشند و با برنامه ریزی به اهداف آموزش و پرورش دست پیدا کنند.

«محمد جمالی» با ابراز خوشحالی از انجام پروژه مهر در این استان، افزود:بازگشایی مطلوبی در مناطق مختلف استان داشتیم و امیدواریم در ادامه شاهد تحولات خوبی در آموزش و پرورش باشیم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل سرما، تاکید کرد: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش  مدارس حق استفاده از بخاری های گازی مبلی و شعله مستقیم را ندارند و در صورت مشاهده، جمع آوری و تخلف محسوب می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هم به تشریح عملکرد و اعتبارات هزینه شده در بخش های مختلف پرداخت و گفت: نوسازی استان در سه سال گذشته حائز رتبه برتر در بین دستگاه های خدمات رسان شناخته شده است.

«حسینی نیک» افزود: در طی سه سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان جذب اعتبار شده است.

وی سرانه فضای آموزشی در استان را مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در استان پنج و هشت دهم است که در مقایسه با سرانه کشوری که پنج و سه دهم است، در سطح بالایی قرار داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ برای ساخت فضاهای آموزشی بزرگ مقیاس مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار شده که ساخت این فضاها به زودی آغاز می شود.

حسینی نیک ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ سرویس تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی بین مناطق مختلف آموزش و پرورش توزیع شده است.

وی درادامه با اشاره به طرح شهید عجمیان، گفت: در قالب این طرح ۱۴ میلیار تومان تجهیزات شامل کاشی، سرامیک، انواع سنگ و تاسیسات خریداری شده که به تدریج بین مناطق توزیع می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دستور استاندار در حال خرید ۳۰ هزار متر موکت برای تجهیز  فضاهای آموزشی در مناطق مختلف هستیم.

روانبخش دیهیم خوب، فرماندار گچساران هم در این نشست ضمن تشکر از مدیران آموزش و پرورش، گفت: آموزش باید مرتبط با کار و فناوری و بازار کار باشد و این توانایی در مربیان و دانش آموزان ایجاد شود تا خروجی عملکرد آموزش و پرورش مثبت باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این‌ نشست با اشاره به مشکلات و موانع سد راه در آموزش و پرورش بویراحمد، گفت: مشکلات عدیده ای در حوزه صدور ابلاغ از دوره گذشته وجود داشته که روند ساماندهی همکاران را با مشکل مواجه کرده است.

«ایوب رضایی» همچنین از روند تایید نامه درخواستی تجهیزات مدارس در اداره کل انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم درخواست های ارسالی از طرف مدیران‌ مدارس سریعتر توسطه اداره کل تایید و به نوسازی ارجاع شود تا در بخش تجهیزات با مشکل مواجه نشویم.

کد خبر 1786548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha