اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه ورزش و جوانان خراسان جنوبی

ربیعی گفت: در چهار الی پنج ماهه اخیر بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه ورزش و جوانان در خراسان‌جنوبی اجرا شده است که سعی بر این بوده هر فعالیت و رویدادی یک پیوست فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی امروز دوشنبه (۳۰ مهر) در دیدار جمعی از جوانان و پیشکسوتان ورزشی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: ما معتقدیم بر اینکه اگر می‌خواهیم کار ریشه‌ای و بنیادی صورت گیرد و در هر حوزه‌ای فعالیتی انجام شود به‌طور یقین مقوله فرهنگ را جزو اولویت‌های خودمان می‌دانیم.

وی با بیان اهمیت فرهنگ و کار فرهنگی از نگاه رهبر انقلاب، افزود: فرهنگ مثل هوای پاکی است که در آن زندگی می‌کنیم و ورزشکاران اگر در این هوا فعالیت خود را ادامه دهند سرانجام به مقصودی که دین مبین اسلام به دنبال آن است، خواهند رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: ورزش فقط کسب مدال و قهرمانی نیست بلکه چند بُعد شامل پهلوانی و منش آن، فرهنگی،همگانی و قهرمانی است که در این راستا باید فعالیت کرد.

ربیعی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: در چهار الی پنج ماهه اخیر بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در استان اجرا شده است که سعی بر این بوده هر فعالیت و رویدادی یک پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: رسم جوانمردی، دوره تربیت مربی فرهنگی، تجلیل از ورزشکاران و مربیان مروج اخلاق، روایتگری دفاع مقدس و ایثار و شهادت، تجلیل از الگوهای برتر عفاف و حجاب، آیین و جشن‌های گلریزان نجوا، حسینیه ورزشکاران و محفل انس با قرآن از جمله این برنامه‌های فرهنگی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات حوزه ورزش قهرمانی بیان کرد: این حوزه نیاز به زمان، انگیزه و برنامه‌ریزی دارد که در این زمینه نگاه بلندمدت و کوتاه‌مدت داشتیم.

ربیعی با اشاره به اینکه استعدادیابی ورزشی در کوتاه مدت به کمک هیات‌های ورزشی انجام و در سطح کشور الگو شد، افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها به‌روزرسانی مربیان ورزش قهرمانی و بهسازی و تجهیز پایگاه قهرمانی بود که انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه ورزش قهرمانی و مرکز تندرستی استان بهسازی و تجهیز شده است که با بهره‌برداری از آن به امور علمی و عملی ورزش قهرمانی پرداخته خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به خرید ۶ میلیارد تومان تجهیزات برای خوابگاه‌های ورزشی، عنوان کرد: تا عید نوروز خوابگاه ورزشی که نیاز ۱۵ ساله استان است را برطرف می‌کنیم و ساختمان آن هم پیش‌بینی شده است.

ربیعی  با اشاره به میزبانی ۲۲ رقابت ورزشی  در خراسان جنوبی در سطح ملی، افزود: ۲۰ ورزشکار استان به تیم‌های ملی دعوت شدند و چهار ورزشکار قهرمان جهان، یک ورزشکار پارالمبیک و چهار ورزشکار پارآسیایی داشتیم.

وی یادآور شد: ۴۲ پروژه ورزشی به ارزش ۳۰۸ میلیارد تومان در یک سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به افتتاح پنج سالن ورزشی در یک سال گذشته، افزود: همچنین در این مدت ۳۶ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.

ربیعی خاطر نشان کرد: در ۶ ماه گذشته حداقل دو برابر سال گذشته اعتبار استانی و ملی در فصل پنج حوزه ورزش به خراسان جنوبی اختصاص یافت و در بحث تملک و دارایی در بسیاری از موضوعات در گام نخست کشور بودیم که الحمدالله این نگاه ویژه دولت به مناطق محروم بود.

کد خبر 1786563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha