وسوسه‌های شیطان، مانع اخلاص در عبادت است

شیخ مصطفی نوری با تاکید بر اهمیت اخلاص در عبادت، گفت که وسوسه‌های شیطان یکی از بزرگ‌ترین موانع در راه رسیدن به تقوا و انجام عبادات خالصانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، شیخ مصطفی نوری با اشاره به اهمیت اخلاص در دین، بیان کرد: ما نباید دغدغه کم‌کاری در دین داشته باشیم، بلکه باید نگران قبول شدن اعمالمان باشیم.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که می‌فرماید: «اگر اعمالت خالصانه برای خدا باشد، حتی اگر کم باشد، برایت کافی است.» همچنین به فرمایش دیگری از پیامبر (ص) اشاره کرد که اگر انسانی چهل شبانه‌روز اعمالی را با اخلاص کامل انجام دهد، خداوند چشمه‌های حکمت را در قلبش جاری می‌کند.

امام جمعه گله‌دار همچنین به وسوسه‌های شیطان و خطر ریاکاری در عبادات پرداخت و گفت: «شیطان با وسوسه‌هایش انسان را از راه تقوا منحرف می‌کند و باعث می‌شود که انسان از دست‌یابی به مقام‌های بالا دور بماند.

وی تاکید کرد که تقوا و عبادات خالصانه، راه مقابله با شیطان است و باید سعی کرد تمام رفتار و اعمالمان فقط برای خداوند باشد.

شیخ نوری در ادامه سخنانش درباره اخلاص در عبادت توضیح داد: اخلاص یعنی انتظار هیچ پاداشی از خداوند نداشته باشیم، چه در دنیا و چه در آخرت.

وی افزود: اخلاص وقتی به وجود می‌آید که قلبمان را از طلب پاداش خالی کنیم.» وی همچنین بیان کرد که خداوند بندگانش را در شرایط سخت قرار می‌دهد تا اخلاص آن‌ها در دعا و عبادت مشخص شود. برخی بندگان پس از نجات همچنان راه تقوا و اخلاص را ادامه می‌دهند، اما گروهی دیگر خیانت و ناسپاسی می‌کنند.

کد خبر 1786577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha