پاتوق چهارفصلِ مسجدی برای بچه‌های سرچوکان

کانون فرهنگی هنری ولی الله با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و اردویی در فصول مختلف سال، کودکان و نوجوانان روستای سرچوکان بخش جغین شهرستان رودان را جذب مسجد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، پس از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۲ طی مصوبه شماره ۳۰۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرد تا برای جذب جوانان به مساجد و مصون سازی آنان در برابر آسیب های اجتماعی، اقدام به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد کند.

احیای کارکردهای متنوع مساجد، جذب کودکان، نوجوانان و جوانان با بهره گیری از ابزار جذاب هنری به مساجد، کادرسازی و تربیت نیروهای مومن، متعهد، متخصص در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی ازجمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

ترویج سیره نبوی، معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، آموزه های قرآنی و فرهنگ مسجدی و همچنین برنامه ریزی و تلاش برای عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بخش دیگری از این رسالت مهم است.

کانون فرهنگی هنری ولی الله مسجد صاحب الزمان(عج) روستای سرچوگان دهستان جغین جنوبی بخش جغین شهرستان رودان در فاصله ۱۳۵ کیلومتری بندرعباس یکی از کانون های فعال استان هرمزگان است که در طول سال و فصول مختلف برنامه های متنوع و جذابی را برای رده های سنی کودک، نوجوان و جوان اجرا می کند که همین امر موجب آبادانی معنوی مسجد روستا شده است.

ابوطالب رستم پور، مدیر کانون فرهنگی هنری ولی الله با بیان اینکه کانون در فصل های مختلف برای رده های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان برنامه دارد، گفت: با توجه به تلاش های دشمنان برای ترویج فرهنگ منحط غربی در جامعه و ضریب آسیب پذیری کودکان و نوجوانان در برابر آسیب ها، کانون ولی الله با استفاده از ظرفیت طلاب و فرهنگیان روستا، برنامه های متنوعی را برنامه ریزی و اجرا می کند.

وی از برگزاری دوره های آموزش قرآن(روخوانی، روانخوانی و حفظ جزء ۳۰)، احکام، مباحث اخلاقی، نقاشی، طراحی، سرود، ورزشی(فوتسال، طناب کشی، دومیدانی، کوهنوردی) به عنوان بخشی از برنامه های کانون فرهنگی هنری ولی الله نام برد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولی الله روستای سرچوگان دهستان جغین جنوبی بخش جغین شهرستان رودان ادامه داد: اردو یکی دیگر از برنامه های جذاب کانون است که تاکنون نوجوانان شرکت کننده در برنامه های کانون در قالب اردو به مناطق گردشگری دهستان جغین جنوبی(باغات مرکبات و دامنه کوه های اطراف روستا) اعزام شده اند.

رستم پور، اجرای طرح تابستانه «مسجد، کانون نشاط» را به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون ولی الله برشمرد و عنوان کرد: کانون به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان این طرح را در تابستان امسال اجرا کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین جشن اعیاد و مناسبت های ملی مذهبی، مراسم عزا و سوگواری به مناسبت شهادت ائمه هدی(ع)، راه اندازی موکب اربعین، جشن تکلیف پسران و دختران از دیگر برنامه هاست.

گفتنی است؛ یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.

کد خبر 1786583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha