برکات شهادت «سنوار» برای مقاومت

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کلیدواژه‌های پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت یحیی سنوار، گفت: این پیام انعکاس بالایی در جبهه مقاومت داشت و نشان داد چطور شهادت و رفتار یک شهید می‌تواند در جهان جریان‌ساز باشد.

«حسین کنعانی‌مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد پیام رهبر انقلاب مبنی بر زنده بودن حماس و تاثیر این پیام در جبهه مقاومت و در دنیا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اشارات قرآنی در این پیام به شهادت شهید سنوار داشتند و به عنوان امام مقاومت پیامی که دادند در جبهه مقاومت انعکاس وسیعی داشت و عکس العمل هایی را نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: شهید سنوار حیات طیبه داشت و این  شهادت ها حیات و استحکام بیشتری به جبهه مقاومت می دهد. و خداوند در سوره آل عمران(۱۶۹) می فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌ اند مرده مپندار بلکه زنده‌ اند که نزد پروردگارشان روزی داده می ‌شوند». در حقیقت کسانی که در راه جهاد و مقاومت شهید می شوند از میان ما نرفتند و زنده هستند و حیات دارند و حیات آنها موجب ادامه حیات مقاومت و گروه های همچون حماس است.

شهادت یحیی سنوار تجلی ما رأیتُ الّا جمیلاً

این کارشناس مسائل خارجی در مورد زندگی شهید سنوار اظهار کرد: شهید سنوار در اردوگاه به دنیا آمد در سختی ها و مشقت ها بزرگ شد و یک سال بعد از عملیات طوفان الاقصی در سخت ترین شرایط در میان مردمش زندگی و نه خود را در تونل پنهان کرد و نه سپر انسانی داشت. صحنه آخر شهادت وی سخن حضرت زینب (س) را یادآوری می کند؛ یعنی تابلویی که توسط رژیم صهیونیستی ترسیم شد نشان داد که در آخرین لحظات این اسطوره خستگی ناپذیر با پرتاب عصای خود نشان داد که سِحر ساحران شکسته خواهد شد و نشان داد با عصای موسی دریای نیل شکافته خواهد شد.

شهادت یحیی سنوار حیات طیبه یک انسان را نشان داد

وی گفت: دست بریده شهید سنوار همان ید بیضاء موسی بود وی می توانست در لحظات آخر دست خود را بالا بیاورد و تسلیم شود صهیونیست ها حاضر بودند زنده او را با چندین اسیر معاوضه کنند و اما این شهید بزرگوار قبول نکرد زیرا می دانست راهی که می رود برای رضای خدا و برای تقویت مقاومت و پایداری آن است و همانگونه که رهبری انقلاب در نماز نصر فرمودند: مقاومت شجره طیبه ای است که أصلها ثابت و فرعها فی السماء. درخت پاکیزه ای که ریشه آن در زمین و ثابت و شاخه آن در آسمان است و رژیم صهیونیستی و آمریکا همان شجره خبیثه است که جز فساد و جنایت، کاری از دستش برنمی آید و ریشه های بسیار ضعیف و ناتوانی دارد.

کنعانی مقدم یادآور شد: معتقدم شهادت وی نشان داد که انسان چگونه می تواند در یک حیات طیبه باشد و چگونه شهادتش می تواند یک موج بزرگی را برای حمایت از مقاومت و ملت فلسطین داشته باشد.

تجهیزات مقاومت فراتر از تصور رژیم صهیونیستی

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در مورد آینده جبهه مقاومت و شهادت فرماندهان این جبهه تأکید کرد: چیزی که در طول تاریخ ۷۰ ساله مقاومت وجود دارد این است که حوادثی مانند شهادت فرماندهان مردم فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای مختلف در مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان داده است که همیشه در مسیر ارتقاء بودیم؛ زمانی در مسیر انتفاضه مردم با سنگ مبارزه کردند و بعد از مدتی آرام آرام انتفاضه شکل خود را به یک حرکت گسترده و وسیع تغییر داد و عملیات های مسلحانه آغاز شد و اکنون با موشک ها و پهپاد ها قدرت مقاومت از نظر تجهیزاتی فراتر از تصور رژیم صهیویستی است تا جایی که تلاویو و حیفا را مورد هدف قرار می دهد و این امر نشان می دهد مقاومت روز به روز قدرتمندتر، قوی تر و مستحکم تر می شود.

وی تصریح کرد: معتقدم ما از یک نقطه بی بازگشت که طوفان الاقصی بود عبور کردیم و به یک نقطه رهایی رسیدیم در این نقطه رهایی تمام امکانات جبهه مقاومت از یمن، سوریه، لبنان و عراق، کرانه باختری و غزه همه باهم تجمیع می شود و این تجیمع شدن و وحدت میدانی نشاندهنده این است که مقاومت روز به روز قوی تر شده و در معادلاتی که در منطقه وجود دارد اکنون نمی توانند مقاومت و گروه های فلسطینی و لبنانی را به حساب نیاورند.

سرنوشت جنگ را تعیین خواهیم کرد

کنعانی مقدم ابراز کرد: اکنون قدرت این جبهه قدرتی است که معادلات را برهم زده و می توانند تصمیم های بزرگ را رقم بزند از این لحاظ به نظر می رسد که در روندی رو به رشد و شتاب  بعد از طوفان القصی و سیف القدس به نقطه ای می رسیدم که ملت فلسطین با پایداری و ایستادگی که کردند تمام توطئه های رژیم صهیونیستی و طرح های امریکا را خنثی کردند و رژیم صهیونیستی در یک باتلاق وسیع گرفتار شده است و از روش بحران علیه بحران استفاده کردند و بحران غزه را نتوانست حل کند و بحران دیگری در جنوب لبنان ایجاد کرده است و جنایتی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد در تمام دنیا به عنوان یک رژیمی که نسل کشی و کودکشی می کند مطرح است و این قله پیروزی است و ما به نقطه ای می رسیم که سرنوشت جنگ را تعیین خواهیم کرد.

هنرمندان تصویر شهادت یحیی سنوار را به تصویر بکشند

وی گفت: معتقدم تمام هنرمندان موسیقی دانان، نقاش ها، فلیم سازان و شاعران و کسانی که در صحنه های مختلف هستند باید این قاب(شهادت یحیی سنوار)  را به تصویر بکشند؛ این تصویر تابلوی زیبایی است که حیات شهادت و مقاومت و ایستادگی و از خودگذشتگی و جانبازی و تمام خصلتهای خوب را برای یک انسان به تصویر می کِشد و می توان تا سال ها فیلم های سینمایی از این صحنه ساخت  حماسه‌آفرینی یک‌تنه سنوار را تصویر کرد.

کد خبر 1786614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha