حقوق یکسان برای همه ادیان در ایران تضمین شده است

حجت الاسلام شهریاری به زیست عادلانه ادیان در ایران اشاره کرد و گفت: وجود آتشکده‌ها و کلیساها نشان‌دهنده زندگی مسالمت‌آمیز زرتشتیان، مسیحیان و یهودیان در کنار مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، شامگاه دوشنبه در اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی که به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای ادیان در استان فارس برگزار شد، بر اهمیت زیست عادلانه ادیان توحیدی در ایران تأکید کرد. او گفت که آزادی ادیان در ایران اسلامی را می‌توان در وجود آتشکده‌ها، کلیساها و کنیسه‌های مختلف مشاهده کرد. به گفته شهریاری، روشن بودن آتش آتشکده زرتشتیان و آزادی ادیان دیگر مانند مسیحیان و یهودیان، نشان‌دهنده زندگی مسالمت‌آمیز و عادلانه همه ادیان در کنار مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه آرامش و آزادی امروز جامعه ایران را مرهون فداکاری شهدا می‌دانیم، تصریح کرد: اگر امروز می‌توانیم آزادانه درباره مسائل مختلف صحبت کنیم، این آزادی را مدیون شهدا هستیم.

شهریاری همچنین تأکید کرد که در تاریخ انبیای الهی، همان‌طور که در تورات ذکر شده، انبیا همیشه در برابر ستمگران و جباران ایستادگی کرده‌اند، اما دشمنان همواره مانع صلح و عدالت بودند.

دبیرکل مجمع تقریب با بیان تجربه خود از ملاقات با ادیان مختلف در سه سال اخیر گفت: بزرگان مذاهب مختلف از زیست مسالمت‌آمیز ادیان در ایران شگفت‌زده می‌شوند، چرا که شاهدند ادیان مختلف در این کشور با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز دارند.

شهریاری در ادامه از قدمت همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران یاد کرد و اشاره کرد که تخت جمشید نمادی از تاریخ چند هزار ساله همزیستی ادیان در این سرزمین است. او اظهار داشت که ایرانیان بیش از ۲۵۰۰ سال است که با ادیان مختلف زندگی مسالمت‌آمیز دارند و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که حقوقی یکسان برای همه ادیان قائل است.

وی در پایان سخنان خود به فجایع غزه اشاره کرد و از نسل‌کشی و کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا به‌عنوان یک فاجعه بزرگ یاد کرد و تأکید کرد که طاغوت جهانی، با ابزارهای مختلف در حال جنایت است.

کد خبر 1786725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha