پلس آمریکا، ۱۱ دانشجوی طرفدار فلسطین را دستگیر کرد

پلیس آمریکا، ۱۱ تظاهرکننده طرفدار فلسطین را که در ساختمان دانشگاه مینه سوتا حضور داشتند، دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آرتی، رسانه های آمریکایی روز سه شنبه گزارش دادند: پلیس آمریکا ۱۱ تظاهرکننده طرفدار فلسطین را که در ساختمان اداری دانشگاه مینه سوتا حضور داشتند، بازداشت کرد.

شبکه «سی‌بی‌اس» گزارش داد: پس از آن که مقامات دانشگاه مینه‌سوتا بعد از ظهر دوشنبه هشدار اضطراری صادر کردند و گفتند که معترضان به سالن مورل در مینیاپولیس آمده‌اند، پلیس به این مکان حمله کرد و ۱۱ دانشجو را دستگیر کرد. این ساختمان در مقر اداری دانشگاه واقع شده است.

مقامات دانشگاه مدعی شدند که معترضان خسارات مالی وارد کرده‌اند و برای ورود و خروج ساختمان محدود ایجاد کرده‌اند و به مردم داخل ساختمان توصیه کرده‌اند که در صورت امکان فورا از ساختمان خارج شوند.

اعتراض روز دوشنبه توسط گروه دانشجویان دانشگاه مینه‌سوتا برای جامعه دموکراتیک سازماندهی شد که از دانشگاه خواستند از سرمایه گذاری در شرکت‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، صرف نظر کنند؛ چیزی که هیئت‌مدیره دانشگاه در ماه آگوست پس از هفته‌ها تظاهرات طرفداران فلسطینی در محوطه دانشگاه آن را رد کرد.

معترضان به چادرها و تدارکات مجهز شده بودند و گفتند که قصد دارند تا برآورده شدن خواسته‌هایشان در آنجا بمانند. ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، صندلی‌هایی را نشان می دهد که جلوی درب بیرونی ساختمان چیده‌اند.

مرلین ون آلستاین، یکی از ترتیب دهندگان این گروه، پیش از دستگیری گفت: ما قصد داریم تا زمانی که ما را به زور اخراج کنند، در اینجا بمانیم و تا زمانی که خواسته‌های ما را برآورده نکنند، ما آنجا را ترک نخواهیم کرد.

این رویداد، ادامه موج گسترده اعتراضات طرفداران فلسطینی است که در چندین دانشگاه آمریکایی برگزار شده است.

با وجود دستگیری‌ها، جنبش اعتراضی طرفداران فلسطینی، همچنان ادامه دارد و دانشجویان خواستار همبستگی با غزه و خواهان خروج دانشگاه‌ها از سرمایه گذاری در شرکت‌های حامی اسرائیل هستند.

کد خبر 1786803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha