کاتالونیای اسپانیا میزبان پانزدهمین همایش اسلامی «جوانان و دینداری»

پانزدهمین همایش اسلامی با موضوع «جوانان و دینداری: چالش‌ها و فرصت‌ها» با حضور متخصصان و شخصیت‌های اسلامی در کاتالونیای اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، کمیته جوانان اتحادیه جوامع اسلامی منطقه کاتالونیای اسپانیا (UCIDCAT) پانزدهمین همایش اسلامی و  سومین دوره همایش ویژه جوانان را با موضوع «جوانان و دینداری: چالش‌ها و فرصت‌ها» را برگزار می کند.

 این همایش با همکاری اداره کل امور مذهبی کاتالونیا  (DGAR)، کمیته اسلامی اسپانیا (CIE) و برخی نهادهای دیگر از ۳۰ آذر تا دوم دی  مطابق با ۲۰ تا ۲۲ دسامبر برگزار می شود.

 این همایش قرار است با حضور جمعی از اساتید، متخصصان و شخصیت‌های اسلامی در اسپانیا در طول سه روز در یک سفر آموزشی برگزار شود که شامل کارگاه‌های آموزشی است.

هدف این همایش بررسی موضوعات اصلی مرتبط با جوانان و دینداری و ارائه دانش و آگاهی و راهنمایی عملی از دیدگاه آگاهانه و توانمند است.

این همایش با هدف ایجاد فضایی امن برای توانمندسازی جوانان برای تفکر و گفتگو، تبادل تجربیات و علایق و تقویت هویت مذهبی شان برگزار می‌شود. همچنین به مسئله بهداشت روانی برای جوانان مسلمان و چگونگی ارایه منابع و حمایت لازم از جوانان مسلمان در این زمینه پرداخته می شود.

 تقویت و توسعه توانمندی‌های جوانان مسلمان، تأکید بر پایبندی به ارزش‌ها و اخلاق اسلامی و چگونگی غلبه بر مشکلات تحصیلی، کاری و سایر موارد از محورهای اصلی این همایش است که با تحلیل چالش‌های پیش روی جوانان و  شناسایی موانع اجتماعی و فرهنگی که جوانان مسلمان را تحت تأثیر قرار می دهد و راه های غلبه بر آنها بررسی می شود.

 تمرکز این همایش بر تقویت رهبری جوانان و تشویق شرکت‌کنندگان به ایفای نقش‌های فعال در زمینه‌های مختلف از طریق برخی کارگاه‌های آموزشی و تعاملی و  و میزهای گرد برای بحث است.

منطقه اسپانیایی کاتالونیا پیش از این میزبان چهاردهمین دوره همایش اسلامی بود که با مشارکت و موفقیت چشمگیری مواجه شد.

کد خبر 1786831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha