افتتاح مسجد جدید در شهر «مانرسا» اسپانیا

یک مسجد جدید در شهر مانرسای اسپانیا به گنجایش ۳۰۰ نمازگزار و در دو طبقه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه،  مسلمانان در شهر مانرسا در استان بارسلون اسپانیا تنها پس از ۱۴ ماه از افتتاح مسجد «الفتح» در ژوئیه ۲۰۲۳، اینبار مسجد جدید دیگری به نام مسجد «مصعب بن عمیر» یا حضور مسئولان مسلمان، ائمه جماعات، جمعی از مسلمانان این منطقه افتتاح کردند.

«محمد الغیدونی» رئیس اتحادیه جوامع اسلامی در منطقه کاتالونیای اسپانیا طی سخنانی با تشکر از همه سازمان و افراد که در ساخت این مسجد کمک کردند، گفت: مسجد جدید نه تنها محلی برای اقامه نماز خواهد بود، بلکه مسلمانان امیدوراند که مسجد به عنوان محل ملاقات با جامعه و نقطه تقویت ارتباط بین مسلمانان و دیگران باشد.

 گنجایش این مسجد ۳۰۰ نمازگزار است. این مسجد از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول یک نمازخانه برای مردان و در طبقه دوم  یک نمازخانه برای زنان قرار دارد.

این مسجد دارای یک طبقه همکف و چهار کلاس درس، آشپزخانه، اتاق‌های متعدد برای کارکنان و امام جماعت مسجد است.

تعداد مسلمانان اسپانیا در ۳۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده است و براساس برآوردهای رسمی به دو میلیون و ۵۰۰ نفر رسیده است و براساس برآوردهای غیررسمی به سه میلیون نفر می رسد.

بیشتر مسلمانان اسپانیا اصالتا مراکشی، پاکستانی، سنگالی و الجزایری هستند. بسیاری از آنها در مناطق کاتالونیا، والنسیا، اندلس و مادرید زندگی می کنند. ۵۳ اتحادیه اسلامی فعال در اسپانیاست که ۱۵ مورد از آنها فعالیت گسترده دارند. تعداد مساجد در این کشور نزدیک به دو هزار مسجد است.

کد خبر 1784963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha