درخواست حماس برای تلاش گسترده رسمی و مردمی در حمایت از مسجدالاقصی

جنبش حماس خواستار تشدید تلاش‌ها به صورت رسمی و مردمی برای حفاظت از مسجد الاقصی و مقابله با اقدامات صهیونیست‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار تشدید تلاش‌ها به صورت رسمی و مردمی برای حفاظت از مسجد الاقصی و مقابله با حملات شهرک نشینان شد.

هارون ناصرالدین، یکی از اعضای دفتر سیاسی و رئیس دفتر امور قدس در جنبش حماس، گفت: تشدید حملات شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از نظر کمی و کیفی، نیازمند تلاش مضاعف حضور مردم و محافظان برای مقابله با  تجاوزات صهیونیست‌ها است.

وی افزود: تجاوز شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و بهره برداری آنها از اعیاد یهودیان به منظور تحمیل حقایق جدیدی است که نقشه‌های یهودیت را تکمیل کنند و کنترل کامل مسجدالاقصی را با تمام امکانات به دست بگیرند.

ناصرالدین برای دفاع از مسجد الاقصی و حفاظت از آن در برابر نقشه‌های شوم اشغالگران و گروه‌های ادعایی معبد که به‌طور جدی به دنبال تخریب مسجدالاقصی و ساختن کنیسه هستند، بر ضرورت حضور گسترده مردم و تلاش‌های رسمی و مردمی در این باره تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد: زمان اعیاد یهودیان و مناسبت‌های دینی آنها، دوره‌های حساسی برای مسجدالاقصی است، زیرا حملات شهرک‌نشینان تشدید می‌شود و آیین‌های تلمودی انجام می‌دهند و این حملات در صورت ادامه روالی می‌شود که که در روزهای عادی نیز به کار خود ادامه دهند.

رئیس دفتر امور قدس در جنبش حماس بر نقش مردم کرانه باختری و  قدس اشغالی در با حضور گسترده در مسجدالاقصی برای مقابله با این یهودی‌سازی‌ها تاکید کرد.

وی افزود: ما با شرایط امروز و در مقدمه آن مسجدالاقصی و در سایه عملیات طوفان الاقصی، در معرض یک مرحله تاریخی و حساس قرار داریم که نیازمند اتحاد در پشت گزینه مقاومت و مقابله برای بازدارندگی اشغالگران و شکست تجاوزگران هستیم.

صدها شهرک نشین افراطی که توسط پلیس اشغالگر محافظت می شوند، روز دوشنبه در پنجمین روز از اعیاد یهودیان به مسجدالاقصی یورش بردند.

اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: بیش از هزار شهرک‌نشین افراطی یهودی به مسجد الاقصی حمله کرده‌اند.

کد خبر 1786836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha