تشدید نسل کشی و آوارگی اجباری در شمال غزه/ ۲۰ شهید در بیت لاهیا و جبالیا

تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه امروز به شهادت ۲۰ فلسطینی و زخمی شدن تعدادی فلسطینی دیگر در بیت لاهیا و جبالیا منجر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، در ادامه عملیات نسل کشی اسرائیل در شمال نوار غزه به مدت ۱۸ روز، توپخانه رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه منطقه پروژه بیت لاهیا و اردوگاه جبالیا را بمباران کردند که در نتیجه آن  ۲۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع پزشکی گزارش داد: در بمباران توپخانه‌ای اسرائیل به تجمع آوارگان در تقاطع ابوالجدیان در منطقه پروژه بیت لاهیا ۱۲ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 منابع پزشکی دیگر اعلام کردند: توپخانه رژیم صهیونیستی آوارگان منطقه العلمی در اردوگاه جبالیا را بمباران کرد که در نتیجه آن ۸ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

آناتولی همچنین گزارش داد: پهپادهای اسرائیلی مدرسه «خلیفه بن زاید» در منطقه پروژه بیت لاهیا را با روشن کردن آتش محاصره کردند و هزاران آواره داخل آن را تهدید کردند که در صورت تخلیه نکردن فوری مدرسه، مرگ درانتظارشان است.

این خبرگزاری اعلام کرد: نیروهای اشغالگر یک ایست بازرسی در پمپ بنزین البراوی در خیابان اصلی شهر بیت لاهیا ایجاد کردند و تعدادی از ساکنان را در حالی که به سمت غزه فرار می کردند، دستگیر کردند.

در همین حال، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند: ارتش اسرائیل از طریق اعلامیه‌هایی که به پروژه بیت لاهیا تحویل داده شده است، به ساکنان این منطقه هشدار داده است که به سرعت منطقه را تخلیه کرده و به سمت مناطق جنوب نوار غزه حرکت کنند.

شبکه الجزیره  به نقل از مروان سلطان، مدیر بیمارستان اندونزی گفت: اشغالگران مانع صلیب سرخ از تامین غذا و آب به تیم های پزشکی و بیماران می شوند. نیروهای اشغالگر در حال محاصره بیمارستان هستند و داخل آن ده ها بیمار که بین مرگ و زندگی هستند.

مروان سلطان با بیان اینکه ارتش اشغالگر از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی به بیمارستان جلوگیری و برق آن را قطع کرد، خاطرنشان کرد: ده ها شهید و زخمی در خیابان ها وجود دارد که هیچکس نتوانسته است آنها را نجات دهد.

 بیمارستان کمال عدوان نیز تحت محاصره کامل قرار گرفته است و با توجه به بمباران شدید و  نزدیک شدن خودروها و سربازان اشغالگر به ورودی های آن، در معرض تهدید قرار گرفته است.

کد خبر 1786863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha