تحقق «معروف» هدف نهایی امربه‌معروف نهی‌از منکر است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی‌از منکر با بیان اینکه تحقق «معروف» هدف نهایی امربه‌معروف نهی‌از منکر است، گفت: بعد از تحقق معروف در سطح اجتماع باید با امربه معروف جلوی زوال «معروف» گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی‌نیا، امروز در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: مقدم «امر» وظیفه‌ای وجود دارد و آن تحقق معروف است.

وی با بیان اینکه حفظ و استمرار معروف هدف نهایی امربه معروف است، افزود: بعد از تحقق معروف در سطح اجتماع باید با امربه معروف جلوی زوال "معروف" را گرفت.

حجت الاسلام مهدوی نیا خاطرنشان کرد: تبدیل هنجارهای مطلوب اسلام به قواعد رفتاری رایج، رسالتی است که افراذ دغدغه‌مند و سازمان های مسئول در حوزه امربه معروف و نهی از منکر بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه تحقق این رسالت سه گام اساسی دارد، خاطرنشان کرد: مهم ترین اقدلم تبیین الگویی که اسلام برای هنجارهایش مدنظر دارد، یعنی شناخت معروف اسلامی است.

حجت الاسلام مهدوی نیا به تشریح روند و ساز و کار تبدیل این هنجارها به قواعد رفتاری اشاره کرد و بیان داشت: گرایش عمومی و استفاده از ضوابط شرعی رفتار همچون تعلسم جاهل، تنبیه جاهل و دعوت به خیر مورد توجه است.

وی تشریح سازوکارهای حفظ قواعد رفتاری با جلوگیری از ایجاد شکاف اجتماعی ایجاد شکاف  اجتماعی به شکستن هنجار اسلامی رایج با امر به معروف را سومین عامب بیان کرد.

کد خبر 1786896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha