فرهنگ مهدویت پیام‌آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام است

ملکی چوبری با بیان اینکه فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام است، گفت: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردیدناپذیر عصر ماست و باور به مهدویت از مسائلی است که همه مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مجتبی ملکی چوبری، رئیس جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال مهدوی استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام است و گفت: فرهنگ مهدوی یکی از مردمی ترین فرهنگ های بشریت است و این فرهنگ زمینه ساز درک انسان از حیات طیبه و از حقیقت وجود است و با داشتن این فرهنگ امید به کاستن از رنج محرومان و برقراری عدالت اجتماعی همواره طنین انداز قلب های مشتاق به امام زمان (عج) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: یکی از مهمترین اثرات در مسیر درک اهمیت سبک زندگی مهدوی، داشتن سرنوشتی نیک و عاقبتی خوش است و دین به عنوان برنامه زندگی موفق، تنها از طریق امام معصوم حاصل شده و دور شدن و خروج از محور رضایت امام عصر (عج) حتی در رفتارهای ظاهری زندگی خروج از زندگی اسلامی است.

وی اضافه کرد: قیام جهانی حضرت قائم (عج) و تحقق حکومت جهانی مهدوی، امری الهی و مردم نهاد است و باید زمینه های ظهور برای چنین قیامی فراهم باشدو تلاش برای تحقق و نهادینه کردن سبک زندگی مهدوی، کوششی برای زمینه سازی ظهور است.

ملکی چوبری خاطر نشان کرد: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردیدناپذیر عصر ماست و باور به مهدویت از مسائلی است که همه مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند و مختص به پیروان مکتب اهل بیت (ع) نیست و ضرورتی که اگر به خوبی درک شود و وجوه مختلف آن چنان‌که شایسته است، تبیین گردد، برکات فراوانی را نصیب جامعه اسلامی ما می‌سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با برشمردن وجوه زندگی مهدوی، تصریح کرد: یکی از وجوه زندگی مهدوی، وجه اعتقادی آن است و بر هر فرد مسلمان واجب است که امام زمان خود را بشناسد تا بدین وسیله از خطرافتادن به جاهلیت و فرو رفتن در گرداب کفر و شرک نجات پیدا کرده و امکان زیستن و مردن بر مبنای اعتقاد راستین را بیابد.

وی اظهار داشت: ایران کشوری است با تعداد اکثریت جوانان پرشور و جمعیت جوانی در صورت پیدا کردن آرمانی پر ارزش، همه شور و توان خود را به پای آن میریزد و از هر نوع انحراف و تباهی بیزار است همانطور که جوانان پرشور عصر حاضر چه در زمان انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس بدنبال آرمان های ارزشمند بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی از خواهش های نفسانی خود گذشته و خود را وقف جهاد و مبارزه در راه خدا کردندو به بالاترین درجات ایمان دررستگاری دست یافتند و این دومین مصداق از وجوه زندگی مهدوی، وجه فرهنگی آن است.

ملکی چوبری همچنین افزود: در بعد سیاسی حکومت جمهوری اسلامی ایران، بر مبنای نظریه ولایت فقیه و نیابت عام فقها از امام زمان (ع)، شکل گرفته است و در این میان پرداختن به موضوع‌هایی چون ضرورت وجود حجت الهی در هر عصر، جایگاه و نقش امام زمان (ع) در عالم هستی، شیوه بهره‌گیری مردم از امام زمان (عج) در دوران غیبت و وظایف و تکالیف مردم در برابر امام عصر از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

رئیس جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال مهدوی استان گیلان، «فرهنگ انتظار» را دربرگیرنده همه مناسبت های اجتماعی دانست و اذعان داشت: فرهنگ انتظار تنها حیات فردی و زندگی شخصی انسان‌ها را در بر نمی‌گیرد و همه مناسبات اجتماعی را نیز شامل می‌شودو از این فرهنگ متأثر می گردد، تمام مناسبات اجتماعی فرهنگ، سیاست و اقتصاد نیز باید به نوعی متأثر از انتظار باشد و میان جامعه منتظر و جامعه غیر منتظر تفاوتی محسوس احساس شود.

رئیس جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال مهدوی استان گیلان تصریح کرد: جامعه منتظر، نظام تعلیم و تربیت، مناسبات های سیاسی، قوانین و مقررات، روابط تجاری و اقتصادی، ضوابط معماری و شهرسازی، حقوق و وظایف شهروندی و همه و همه باید بر اساس فرهنگ انتظار و با هدف زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی (ع) و استقرار حکومت عدل و مهدوی سامان یابند.

کد خبر 1786903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha