ایجاد محله آباد؛ کارکرد هیئت صلح مساجد

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: هیئت صلح مسجد باید محله را از حیث ارتباطات اجتماعی آباد، گره‌گشایی کند و صدها کار دیگر انجام دهد و پایگاه حل مشکلات مردم باشد تا همیاری اجتماعی بالا برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام هادی صادقی، سه‌شنبه شب (اول آبان) در آئین افتتاح هیئت صلح مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر؛ این اقدام را اقدامی مبارک در مسجد دانست و افزود: هدف از تشکیل این هیئت در مسجد اهداف مهدوی و ایجاد صلح مهدوی است تا جامعه امام زمان پسند و مسجد امام زمان پسند ایجاد کنند.
معاون قوه قضائیه و رئیس شورای حل اختلاف کشور در توصیف جامعه مورد پسند امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه گفت: چنین جامعه‌ای مودت در آن بیشتر و اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم است‌.
وی ادامه داد: محور هیئت‌های صلح این است نگذارند اختلافات ریشه‌دار شود لذا باید اختلافات شعاع مسجد را رصد و زود به داد آنها برسند تا نتیجه این شود آن محله کمترین اختلاف را داشته و پرونده قضایی کمتری تشکیل شود.
حجت‌الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی باید حول اهل بیت علیهم‌السلام متحد و قوی باشد که قرآن فرمود واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا؛ تصریح کرد: بعد از اقامه فرائض با ارزش‌ترین کار اصلاح ذات‌البین است.
وی خاطرنشان کرد: هیئت صلح مسجد باید محله را از حیث ارتباطات اجتماعی آباد، گره‌گشایی کند و صدها کار دیگر انجام دهد و پایگاه حل مشکلات مردم باشد تا همیاری اجتماعی بالا برود.
حجت‌الاسلام صادقی با افزودن این نکته که هیئت صلح مسجد باید امداد اجتماعی را جزو برنامه‌های خود قرار دهد؛ گفت: مشخصه هیئت صلح مسجد امام حسین علیه‌السلام این است محل مراجعه اهالی محله است و می‌تواند محله را تحت پوشش قرار بدهد.
وی یادآور شد: مسجد همیشه در اسلام محل گشایش مشکلات مردم و تصمیم گیری‌های اجتماعی و حل مسائل آنان بوده و امروز هم باید باشد زیرا مسجد یک پایگاه اجتماعی بزرگ در اسلام است که باید آن را فعال کنیم.
رئیس شورای حل اختلاف کشور یادآور شد: هدف ایجاد هیئت صلح این است مهر و محبت و عطوفت و ارتباط اجتماعی مردم با هم بیشتر باشد و پیوندهای اجتماعی از هم گسیخته نشود؛ از طرفی با وجود این هیئت‌ها هزینه دادرسی و طی کردن تشریفات حذف شده و در کوتاه ترین زمان ممکن در مسجد اختلافات حل می‌شود.
وی تعداد صلح‌یاران کشور را بیش از ۱۶ هزار نفر دانست که یک هزار و ۲۰۰ نفر در استان کرمان فعال هستند و در خصوص دستاوردهای صلح یاران به نتایج پویش "به عشق امام حسین می بخشم" اشاره کرد که طی مدت کمتر از دو ماه از محرم تا اربعین بیش از ۱۱۱ نفر از محکومین به قصاص نفس رضایت خانواده ها را به دست آوردند و  ۴۰ نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.
حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: نزدیک به ۴ هزار نفر نیز در قالب این پویش از زندان نجات یافتند که این‌ به برکت عشق اهل بیت است که هر جا نام ایشان باشد، برکت می آورد و امیدواریم هیئت‌های صلح نیز به عشق امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه کارهای بزرگ انجام بدهد.

کد خبر 1786905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha