کنگره شهدای فارس؛ از محافل قرآنی تا تولید آثار هنری فاخر

سردار بوعلی گفت: کنگره ۱۵ هزار شهید فارس با اجرای برنامه‌های هنری، تولید فیلم و سریال، و تجلیل از حافظان قرآن کریم، فرصتی برای به تصویر کشیدن نقش شهدای استان فارس در دفاع مقدس فراهم آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، سردار سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی، در نشست خبری، از برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد و گفت: این کنگره از چهارم تا دهم آبان ماه در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، واقع در شهرک گلستان، برگزار خواهد شد. به گفته سردار بوعلی، تمام ظرفیت‌های استان برای برگزاری این کنگره بسیج شده تا امکان مشارکت گسترده مردم فراهم شود.

بوعلی بیان کرد که شورای سیاست‌گذاری این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر این کنگره صورت گرفته است. وی همچنین به تشکیل کمیته‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد که هدف اصلی آنها استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کنگره سرداران شهید است.

در همین راستا، ۱۵ هزار محفل قرآنی با نیت ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شده و اجتماع بزرگ حافظان قرآن در آرامگاه حافظیه نیز از جمله رویدادهای ویژه این کنگره بوده است. سردار بوعلی همچنین خبر داد که بیش از ۵ هزار حافظ قرآن کریم در این برنامه‌ها شرکت کردند و از یک هزار و ۴۰۰ نفر از آنان تجلیل به عمل آمد.

بوعلی همچنین از برگزاری بیش از ۷ هزار یادواره شهدا در نقاط مختلف استان فارس خبر داد و تاکید کرد که این یادواره‌ها با مشارکت دهیاران، بخشداران و مردم به شیوه‌ای متنوع و خلاقانه برگزار شده است. کنگره شهدای رسانه محور مقاومت و اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی نیز به عنوان رویدادهای مهم دیگر در این راستا برپا شده‌اند.

بوعلی به برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این کنگره اشاره کرد و از تولید سریال «روز خون»، برنامه «راوی شو»، چندین فیلم مستند و داستانی، تولید قطعات موسیقی سمفونیک و اجرای نمایش‌های خیابانی به عنوان بخشی از این برنامه‌ها نام برد. وی همچنین از تألیف بیش از ۲۵۰ کتاب و برگزاری ۱۸ پویش ملی و استانی در زمینه کتاب و کتابخوانی خبر داد.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود که صدا و سیمای استان در این کنگره نقش فعالی ایفا کرده و بیش از ۶۲ برنامه رادیویی، ۵۳ برنامه تلویزیونی و ۴۳ نمایش رادیویی را در ارتباط با شهدای استان تولید و پخش کرده است. بوعلی تاکید کرد که هزاران موضوع مرتبط با دفاع مقدس همچنان قابلیت تبدیل به محتوا را دارند و حدود ۳۶۰ موضوع در استان فارس شناسایی و در حال تولید محتوا هستند.

کد خبر 1786924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha