اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را متوقف کنید!

به دنبال تشدید اظهارات اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص) در هند، علمای مسلمان هند در یادداشتی رسمی به رئیس جمهور هند، خواستار توقف اهانت‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، علمای مسلمان هند در یادداشتی رسمی به «دراپادی مورمو» رئیس جمهور این کشور، خواستار مداخله فوری برای جلوگیری از تشدید اظهارات توهین آمیز برخی از رهبران افراطی هندو درباره پیامبر اسلام (ص) شد.

سازمان علمای هند که یکی از مهم‌ترین نهادهای نمایندگی علما و مبلغان مسلمان به شمار می رود، نگرانی عمیق خود را از افزایش توهین به پیامبر اکرم(ص) که باعث افزایش تنش‌های اجتماعی در کشور می‌شود، ابراز کرد.

مولانا محمود المدنی، محقق برجسته اسلامی در اظهاراتی اختصاصی به شبکه الجزیره مباشر گفت: هند اخیرا شاهد افزایش بی سابقه اظهارات توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) از سوی برخی از رهبران هندو بوده است که اقدامات قانونی علیه آنها انجام نشده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که بسیاری از رهبران هندو، اظهارات توهین آمیز نسبت به پیامبر اکرم(ص) به کار می‌برند، اما مقامات یا این موضوع را نادیده می‌گیرند یا اقدامات محدود انجام می‌دهند و یا هیچ تدابیر قانونی انجام نمی‌دهند که این شیوه‌ها به تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تشدید تنش های فرقه ای در کشور کمک می‌کند.

المدنی خاطرنشان کرد: پس از آن، چهره‌های سرشناس حوزه‌های مختلف در دهلی اخیرا  درباره این موضوع حساس گردهم جمع شدند  و برنامه‌هایی برای رسیدگی به این نوع اظهارات تحریک‌آمیز تدوین کردند.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم که دولت از برخی از این رهبران با وجود اهانت به پیامبر اکرم(ص)، محافظت می‌کند و این تهدیدی برای بافت اجتماعی منسجمی است که هند برای قرن‌ها حفظ کرده است.

المدنی  در ادامه  از توشار آرون گاندی - نوه مهاتما گاندی - برای تشکیل یک پلتفرم واحد با هدف مبارزه با فرقه‌گرایی و اختلافات مذهبی تمجید کرد.

وی تاکید کرد که سازمان علمای هند پس از آن تصمیم گرفت تا یادداشتی رسمی به رئیس جمهور هند ارسال کند و از وی درخواست مداخله فوری برای توقف این اظهارات توهین آمیز بکند.

نوپور شارما برگشت

علمای مسلمان هند از  بازگشت نوپور شارما، رهبر سابق حزب هندو و ملی‌گرای «بهاراتیا جاناتا» به عرصه عمومی پس از آن که وی با اظهارات توهین آمیز خود در مورد حضرت محمد (ص) جنجال بین المللی آفرید، ابراز نگرانی کردند.

شارما پس از یک سال غیبت مجدداً در گردهمایی هندوها ظاهر شد و مجددا به  انتشار سخنان نفرت انگیز علیه مسلمانان متهم شد.

در این یادداشت، خطاب به رئیس جمهور مورمو خواستار برداشتن گام‌های قاطع و سریع برای جلوگیری از تشدید تنش‌های فرقه‌ای و تضمین حفظ انسجام اجتماعی شدند که از دیرباز یک ستون اساسی در هند بوده است.

کد خبر 1786938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha