جشنواره «فانوس» به جریانی موج‌آفرین و پیشرو تبدیل شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تأکید کرد: جشنواره ملی هنری فانوس، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به یکی از جریان‌های موج‌آفرین، اثربخش و پیشرو تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت برگزاری اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

این همه ایثار و از خود گذشتگیِ ملّی، باید در آثار هنری منعکس شود. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)  

تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در باور جامعه و عمق وجود ملت مسلمان و انقلابی ایران، شالوده مقاومت و پایداری مبتنی بر حماسه حسینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که روز به روز تأثیر و حضور آن را در ذره ذره حیات فردی و اجتماعی احساس شده و استمرار گنجینه گران‌سنگ آن فرهنگ نجات‌بخش در بین ملت‌های مظلوم جهان با ایمان و اراده پولادین و ایستادگی میسر خواهد بود.

با وجود گذشت بیش از سه دهه از دوران سراسر افتخار و تمدن‌ساز دفاع مقدس، همچنان دستاوردهای عظیم آن قطعه نورانی تاریخ سرزمین ما، در بخش‌های زیادی هنوز ناشناخته باقی مانده و مسلماً زبان گویا و تأثیرگذار هنر از بهترین محمل‌ها برای کشف و بیان ظرفیت‌های نامکشوف این گنجینه تمام‌ناشدنی است.

عنصر هنر و مجاهدت هنرمندان متعهد، به‌عنوان کارآمدترین ابزار و زبان جهاد تبیین، در تحقق این مهم تاکنون نقشی چشمگیر داشته و ضرورت میدان‌داری آن‌ها در جبهه جنگ شناختی و ترکیبی کنونی دشمن، بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

بحمدالله امروز، جشنواره ملی هنری فانوس، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به یکی از جریان‌های موج‌آفرین، اثربخش و پیشرو تبدیل شده است و تداوم حرکت در این مسیر مبارک، مستلزم بهره‌مندی از ظرفیت، شوق و انگیزه جوانان هنرمند و علاقه‌مندان و شیفتگان فرهنگ حماسه و جهاد و مکتب نورانی حضرت روح‌الله (رحمه الله علیه) با تکیه بر کار و تلاش صد برابری است.

برگزاری آیین اختتامیه هشتمین فصل این جشنواره در استان چهارمحال‌وبختیاری و شهر دلاورخیز شهرکرد را مغتنم شمرده و ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان و تبریک به برگزیدگان این دوره، از درگاه باری‌تعالی، توفیق خدمت به فرهنگ جهاد و مقاومت در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را برای همگان در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مسألت دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری

کد خبر 1786975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha