رشد ۴۳۶ درصدی صدور مجوزهای کسب و کار طی ۶ ماهه نخست سال جاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: در این استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۷۱۳۶ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که نسبت به شش ماه سال قبل رشد ۴۳۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی، حبیب تربتی گفت: در این استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۷۱۳۶ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که ۸۸ درصد از درخواست ها به تعداد ۱۲۹۳۹۰ مورد منجر به صدور مجوز شده و از این تعداد مجوز ثبت شده، ۹۷ درصد در مدت قانونی و فقط ۳ درصد خارج از مدت قانونی صادر شده و رشدی ۴۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: در این دوره، تعداد ۱۱۵۹۶ درخواست رد، تعداد ۴۲۱۱ درخواست درحال بررسی، تعداد ۱۱۸۴ درخواست انصرافی و تعداد ۲۰۵ درخواست ابطال شده می باشد.

تربتی درباره تعداد درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها که به مرحله ثبت نهایی رسیده؛ گفت: طی ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۳ تعداد ۱۹۳۸۹۵ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده  و برای ۸۳ درصد از درخواست ها به تعداد ۱۵۹۹۸۱ مجوز صادر شده که از این تعداد مجوز ثبت شده، ۹۳ درصد در مدت قانونی و ۷ درصد خارج از مدت قانونی صادر شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی درخصوص اقدامات صورت گرفته در مورد درخواست‌های صدور مجوز در درگاه ملی عنوان کرد؛ در این دوره، تعداد ۲۴۱۱۴ درخواست رد، تعداد ۵۰۹۹ درخواست نیز درحال بررسی، تعداد ۲۹۲۳ درخواست انصرافی و تعداد ۳۶۴ درخواست ابطال شده؛ این  یعنی در حوزه صدور مجوز کسب و کار ۴۳۶ درصد رشد داشته ایم که نشان دهنده استقبال خوب و تسهیل فضای کسب و کار در این استان است.

وی گفت: با مقایسه ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به زمان مشابه سال قبل متوجه می شویم که کل مجوزهای درخواست شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۲۷۴۵۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۶۰۷۷ مجوز صادر شده است. 

وی افزود: شهرستان های دارای بیشترین درخواست به ترتیب: ارومیه با ۴۳۴۳۴ درخواست، خوی با ۱۶۳۳۷ درخواست، بوکان با ۱۴۸۷۶ درخواست، میاندوآب با ۱۰۸۶۳ درخواست و مهاباد با ۸۹۰۵ درخواست است.       

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد؛ درگاه ملی مجوزها به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده مجوزهای کسب و کارها در کشور محسوب شده و شهروندان می¬توانند در این سایت ضمن اطلاع از شرایط و مراحل دریافت مجوز، به سهولت مجوز مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.

تربتی با تاکید بر اینکه  از کارکردهای اصلی درگاه ملی مجوزها سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کارها است؛ افزود: این سامانه مرجع اصلی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظر در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی درصورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه است.

کد خبر 1786996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha