۷۳۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان زنجانی می شود

قزوینیان، با بیان اینکه ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان زنجانی شده است، گفت: تا پایان سال هم۳ هزار واحد آماده تحویل به متقاضیان است و درمجموع هفت هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان به نقل از راه و شهرسازی استان زنجان، جعفر قزوینیان در دیدار مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه زنجان، بیان داشت: مجموعه مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، هر کدام در مجموعه‌های تحت مدیریت خود عملکرد قابل قبولی دارند و توانستند در توسعه حوزه بخش مسکن، حوزه راه و حمل و نقل اقدامات خوبی را انجام دهند و روند موجود رو به رشد است.

وی، با بیان اینکه حجم قابل توجهی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان در حال اجرا است،   افزود: با وجود تمام مشکلات منابع مالی و نیروی انسانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان با روند قابل قبولی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: تعهد استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی، خود مالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

قزوینیان، گفت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خود مالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی، با بیان اینکه همچنین در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است که اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی در استان آغاز شده است، تاکید کرد: اجرای این تعداد واحد بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که متوسط پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه‌های مسکن ملی در سطح کشور ۴۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه براساس برنامه ریزی که انجام شده بود ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان تحویل متقاضیان شده است، ادامه داد: تا پایان سال ۳ هزار واحد هم آماده تحویل به متقاضیان است که درمجموع هفت هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان واگذار خواهد شد.

قزوینیان، با بیان اینکه از ۲۷ هزار واحد نیز هفت هزار نفر از متقاضیانی که در سنوات گذشته تک واریزی داشتند به علت  تأمین نشدن زمین امکان اجرای ساختمانی پروژه محقق نشده است، گفت: در این راستا در اراضی «ثمین ۳» بیش از دو هزار و ۵۰۰  نفر متقاضی تخصیص زمین شدند و برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان هم در اراضی لیل آباد زمینی به مساحت ۳۷۰ هکتار با مساعدت وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده می‌شود.

وی، با بیان اینکه ساخت  همزمان بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان بسیار سخت است، تصریح کرد: متقاضیان تقصیری ندارند و امروز با شرایط اقتصادی امروز و تورمی که وجود دارد تأمین آورده توسط مردم مشکل است.

کد خبر 1787013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha