شرایط مهارت‌آموزی برای بچه‌ مسجدی‌های رودان فراهم شد

خواجه‌ای با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: شرایط مهارت آموزی ویژه بچه‌های مسجدی در شهرستان رودان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، اسلام خواجه‌ای در دیدار با رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای رودان و بازدید از کارگاه های مهارت آموزی در این شهرستان، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان امسال همزمان با اجرای برنامه های ابلاغی ستاد مرکز، با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین ضرورت مهارت آموزی نوجوانان و جوانان، اقدام به تدوین و امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرد.


وی با بیان اینکه جوانان مسجدی که در حال جهاد فرهنگی و مبارزه در جنگ نرم با دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند نباید دغدغه معیشت داشته باشند، افزود: ستاد هماهنگی کانون های مساجد توانمندسازی نوجوانان و جوانان و آموزش مهارت به آنان با استفاده از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه ای را در دستور کار قرار داده است.
 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: ویژه برنامه بازدید از ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان های مختلف استان و اعلام فراخوان رشته های مختلف مهارتی در گروه های بچه های مسجدی در بستر فضای مجازی از اولویت های ستاد است که تاکنون در سه شهرستان بندرعباس، میناب و رودان انجام شده است.

وی عنوان کرد: مهارت آموزانی که در رشته های مورد نیاز صنایع و بنگاه های اقتصادی استان هرمزگان نظیر جوشکاری آرگون، برق صنعتی، لوله کشی صنعتی موفق به گذراندن دوره و کسب امتیاز لازم در آزمون پایانی باشند جذب صنایع خواهند شد.

۱۵ آبان آخرین فرصت ثبت نام در دوره های مهارت آموزی در رودان


محمد مریدی، رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان رودان نیز ضمن قدردانی از دغدغه مندی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه توانمند سازی، آموزش و اشتغال بچه های مساجدی، گفت: تاسیسات شامل سرد کننده لوازم خانگی و تجاری در رشته های «نصاب»، «تعمیر کولرهای گازی و پنجره ای و اسپیلت»، «تعمیر دستگاه های سرد کننده خانگی و تجاری»، «تعمیر مدار شارژ و استارت و جرقه» و سیستم کشاورزی شامل: «باغبانی»، «کشتکار»، «گلخانه های خاکی» و همچنین «کاشت گیاهان دارویی ویژه بانوان» ازجمله رشته های مهارتی در این مرکز است.

وی با اشاره به فعالیت آموزشگاه های آزاد در شهرستان رودان، افزود: آموزش سفالگری، ساخت و تعمیر لامپ های ال ای دی ازجمله رشته های مرتبط با آموزشگاه های آزاد است.
 

رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان رودان از انعقاد تفاهم نامه بین این مرکز با شرکت های زیزمجموعه نفت خبرداد و عنوان کرد: فراخوان دوره مهارتی آموزش «جوشکاری سازه های فولادی» ویژه دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال اعلام شده و متقاضیان تا ۱۵ آبان ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به مرکز فنی و حرفه ای رودان برای شرکت در این دوره نام نویسی کنند.

وی فرصت ثبت نام در سایر رشته های مهارتی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان رودان رل تا ۱۵ آبان اعلام کرد و گفت: داطلبان ۱۵ سال به بالا می توانند در این کلاس ها ثبت نام کنند و دوره های آموزشی از اول آذر ماه امسال شروع خواهد شد..

گفتنی است؛ یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان هرمزگان وجود دارد که بیش از ۲۱۴ باب از این تعداد در شهرستان رودان واقع شده است.

کد خبر 1787018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha