شورای توسعه فرهنگ قرآنی از ۷۰ ایده جدید حمایت می‌کند

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: حدود ۳۰۰ طرح و ایده قرآنی به این دبیرخانه رسیده که از ۷۰ برنامه در قالب ۱۳ عنوان پشتیبانی می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی امروز، چهارشنبه دوم آبان در نشست خبری تشریح نتایج فراخوان حمایت از ایده‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های حوزه قرآن کریم گفت: مرداد امسال طی یک فراخوان عمومی اعلام کردیم که هر یک از سازمان ها، نهادها و موسسات قرآنی می توانند برنامه ها و طرح های خود را به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال کنند که در این مدت حدود ۳۰۰ طرح و برنامه نوآورانه دریافت شد.

وی افزود: حمایت زیرساختی از موسسات حفظ قرآن، برنامه های حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآن، طرح بالندگی حافظان، برنامه های حوزه آموزش، برنامه های مربوط به قرآن و غزه، برنامه های مربوط به حوزه های فناوری، پرورش استعدادها، موضوع تدبر، جلسات خانگی قرآن، طرح ملی زندگی با آیه ها، حوزه بین الملل، بحث مطالعات اندیشکده ای و تولیدات هنری و آثار رسانه ای ۱۳ عنوان است که ۷۰ برنامه ذیل آن تعریف شد و بر اساس برآوردی که صورت گرفت، به هر یک از این عناوین بر اساس قواعدی تدوین شد و طی چند جلسه شورای راهبری اقدام به تسهیم (سهم بندی) بین این عناوین را داشته باشد.

موضوع دریافت برنامه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های قرآنی برای اجرا در سال ۱۴۰۳ دهم مرداد امسال در یک فراخوان عمومی اعلام شد. بر اساس این فراخوان از تمامی سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات عمومی و تخصصی در حوزه قرآن کریم از جمله مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، مراکز علمی - فرهنگی، خانه‌های قرآن و عترت، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها، خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری قرآنی یا اشخاص حقیقی برای ارائه ایده، طرح و برنامه اجرایی دعوت شد.

این فراخوان در محورهایی همچون توسعه آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن با اولویت حفظ و تدبر، تولید هدفمند آثار هنری و رسانه‌ای تبلیغی و ترویجی قرآنی، دستیابی به منابع مالی پایدار قرآنی و تقویت زیرساختی مؤسسات مردمی قرآن و عترت انتشار یافت

کد خبر 1787046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha