تولید ۱۳ سرود حماسی توسط گروه فرهنگی «ضحی» لاهیجان

عباسی از تولید ۱۳ اثر سرود حماسی توسط گروه فرهنگی «ضحی» از سال ۱۴۰۱ تا کنون خبر داد و گفت: هدف ما صرفا خواندن سرود نبود بلکه تلاش برای تشکیل یک حرکت فرهنگی در سطح شهرستان لاهیجان بودیم.

سیدایمان عباسی_ مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، هنر سرود را همیشه مقبول جامعه دانست و افزود: گروه فرهنگی «ضحی» از مرداد ۱۴۰۱ با حضور۷۲ نفر از بچه های دهه نودی فعالیت خود را شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه از همه اقشار دعوت به حضور فرزندانشان در این گروه کردیم گفت: عقیده ما بر این بود که تولید یک سرود با مضمون ویژه می‌تواند اندازه چندین واحد درسی تاثیرگذار باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه هدف ما صرف خواندن سرود نبود بلکه در تلاش برای تشکیل یک حرکت فرهنگی در سطح شهرستان بودیم، افزود: سه نمونه نظم در اجرا، آهنگ و شعر وجود دارد که همه این فعالیت ها به رسانه بستگی دارد که باید از طریق رسانه اوج بگیرد.  

وی از تولید ۱۳ اثر طی این سال ها خبر داد و گفت: برای هر اثر بین ۳٠ تا ۴٠ میلیون تومان هزینه شده است.

عباسی ادامه داد: اولین کارگروه فرهنگی ضحی با عنوان (ممنونم آقا) تهیه و در کشور عراق نیز نسخه عربی آن تولید شد که در جشنواره سرودهای عربی در شهر بصره رتبه اول را کسب کرد.

وی ادامه داد: فرزندان وطن، عمو قاسم، الوعده وفا، ساعت هشت، بهترین بابا آمیخته ای از هنر و نمایش، حرم رقیه، آه غزه، هم عهدی، سید ابراهیم و جدیدا نیز طیرا ابابیل از کارهای این گروه فرهنگی است.

عباسی بیان کرد: رتبه اول در جشنواره های بین المللی سردار دل ها، بخش نماهنگ جشنواره عمار، مقاومت فانوس، رهاورد سرزمین نور، گوهر فاطمی و... بخشی از عناوین کسب شده گروه فرهنگی ضحی است.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه تولیدات در مسیر انقلاب کمتر نشر داده می شود، اذعان کرد: نهادهای متولی کارهای فرهنگی که بایستی دغدغه داشته باشند این کارها را در اولویت قرار نمی دهند.

عباسی اضافه کرد: حتی صدا و سیمای مرکز گیلان نیز ‌کارهای جبهه فرهنگی ضحی را پخش نمی کند و واقعا هم دلیل اینکار مشخص نیست.

کد خبر 1787069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha