قانون، خط قرمز دستگاه قضایی است

در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان که با حضور حجت الاسلام موحدی آزاد، دادستان کل کشور در رشت برگزار شد بر قانون که، خط قرمز دستگاه قضایی است، تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز(چهارشنبه، ۲ آبان) با حضور حجت الاسلام موحدی آزاد، دادستان کل کشور در رشت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مدیریت در دیدگاه اسلامی یک تکلیف و امانت است گفت: باید تلاش کنیم تا در خدمت به مردم در هر جایگاه و منصبی از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

یکی از اولویت های دادگستری استان حمایت از تولید و سرمایه گزاران است

وی با بیان اینکه رتبه دادگستری استان در طول یک سال گذشته جهش بالایی داشته است تصریح کرد: این موفقیت ماحصل تلاش همکاران قضایی و اداری در صف و ستاد است که موجب عزت و ارتقاء استان شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ضمن قدردانی از تمامی کارکنان محاکم قضایی استان به جهت وفاق و همکاری قدردانی کرد و با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دادگستری استان حمایت از تولید و سرمایه گزاران است افزود: با پیگیری های مستمر دادگستری استان از تعطیلی بیش از ۲۶ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد که مهم ترین آن شرکت ذوب آهن فولاد خزر است.

وی بیان کرد: شرکت مذکور از سال ۱۴۰۱ به طور کامل تعطیل و غیرفعال بود که از سال گذشته با مساعدت دادگستری استان و پیگیری دادگستری سنگر موانع حقوقی آن مرتفع  شد و اکنون از حالت تعطیل خارج و با ۷۰۰ کارگر و تولید روزانه ۸۰۰ تن شمش فولاد فعال است.  

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین به رفع مشکل و موانع حقوقی پروژه مهم گازرسانی توسط خط انتقال لوله گاز ۴۲ اینچ از رشت به چلوند آستارا اشاره کرد و ادامه داد: با حمایت و پیگیری های قضایی این پروژه که بیش از یک سال متوقف شده بود به زودی به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر عزم راسخ دستگاه قضایی در مبارزه با فساد گفت: با برداشت های شن و ماسه از بستر رودخانه ها که سالیان متمادی ادامه داشت برخورد قاطع قضایی صورت گرفته و با اجرا نمودن احکام صادره در خصوص این افراد در طول یکسال اخیر از ورود خسارت به انفال و بستر رودخانه ها ممانعت به عمل آمده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از اجرای این احکام هیچ گونه خللی در تکمیل پروژه های عمرانی استان به وجود نیامده و کمبود مصالح نیز احساس نمی شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین خاطر نشان کرد: احکام قطعیت یافته قلع و قمع ساختمان ها و مستحدثات غیرمجاز در خصوص پرونده های اشخاص خاص و پرنفوذ نیز در یک سال گذشته به طور قاطع و جدی  اجرایی شد.

قانون، خط قرمز دستگاه قضایی است

دادسرای قوی در کنار دادگستری موجبات آسایش و آرامش مردم را فراهم می کند

مجید الهیان، رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به معضل تغییر کاربری ها در استان های شمالی اظهار کرد: در استان گیلان نسبت به سایر استان های حاشیه دریای خزر، تغییر کاربری های غیرمجاز کمتری دیده می شود.

مجید الهیان با اشاره به اینکه دادسرای قوی در کنار دادگستری موجبات آسایش و آرامش مردم را فراهم می کند افزود: دادستان، مدعی العموم است و دادسرا به عنوان نهاد متولی حفظ حقوق عامه باید به معضلات استان ورود کند.

وی با تاکید بر وفاق و همدلی بین دادگستری ها و دادسراها و همچنین تمامی دستگاه های اجرایی در استان تصریح کرد: تمامی مسئولان باید در راستای ارتقاء نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه قانون، خط قرمز دستگاه قضایی است گفت: تفسیر قانون بر عهده قاضی است و می توان با تفسیر متناسب، انصاف را با قانون همراه کرد.

وی در پایان به برخی اولویت های دادگستری استان اشاره کرد و افزود: افتتاح دادگاه های صلح، اجرای قانون الزام به ثبت اسناد رسمی، ایجاد قرارگاه مشترک همکاری با نیروی انتظامی در دستور کار جدی این دادگستری قرار دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم مجید الهیان با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت رئیس کل دادگستری استان گیلان منصوب و از تلاش‌های حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل سابق این استان قدردانی شد.

شایان ذکر است، مجید الهیان پیش از این عضو معاون دیوان عالی کشور و با حفظ سمت مشاور معاون اول و مدیر کل بررسی های قضایی بوده است و حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی نیز به سمت عضو معاون دیوان عالی کشور منصوب می شود.

قانون، خط قرمز دستگاه قضایی است

کد خبر 1787073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha