اهالی مسجد النبی بجنورد به میهمانی آیه ها رفتند

اهالی مسجد النبی(ص) بجنورد، میزبان محفلی قرآنی به یاد شهیدان و ستارگان مسجد شدند و آیات معجزه آسای قرآن را تلاوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محفل قرآنی به یاد شهدا به میزبانی اهالی مسجد النبی(ص) بجنورد، شبی به یاد ماندنی و شهدایی را رقم زد، شبی که نکوداشت ستارگان مسجد از جمله شهید فیروز حمیدی زاده، از جوانان شهید این مسجد که در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و آرزوی آزادی قدس پا در عرصه نبرد حق علیه باطل گذاشت و به عنوان اولین شهید مدافع حرم ندای حق را لبیک گفت و بهترین راه زیستن و رهسپار شدن را برگزید.

شبی با نشانه ها و تاریخ های ماندگار شهیدان؛ شب تولد شهید حمیدی زاده و هفتمین شب از شهادت شهید یحیی سنوار که تا آخرین لحظه علیه کفر و در راه آزادی قدس و اندیشه آزادگی دست از مبارزه برنداشت و  یاد شهدا را در قلب و روح  اهالی مسجد می تنید و زنده نگه می داشت.

 حال خوش شهدایی تمسک به شهدا و آماده سازی فضا برای طنین آیات معطر و معجزه آسای قرآن، تکاپوی مسجد در تلاش نوجوانان و جوانان مسجدی از محمد امین کلاس چهارمی که ماژیک های مدرسه اش را گذاشت روی میز محکومت جنایات دشمن برای امضاء مرگ بر اسرائیل ها، تا محمد و دوستان هیئتیش اش و سه پسر شهید حمیدی زاده که به ۱۸ سال نمی رسیدند همراه همکاران فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی شد، فضایی قرآنی و شهدایی با تصاویری از رهبران بزرگ مقاومت و شهدای قدس، شهید سنوار، شهید نصرالله و شهید هنیه در قاب های دیگری از شهید سلیمانی و شهید آیت الله رییسی به میزبانی میهمانان آیه ها رفت.

 نوجوانان و جوانان امروز و دیروز در کنار هم با ورود به مسجد،  طومار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را با حک کلماتی خود زیبنده نثار اعمال جنایتکارانه ایادی کفر و رژیم غاصب صهیونیسیتی برمی شمردند، امضاء می کردند.

 مسجد النبی، مجموعه ای از ستارگان مسجد در دل خود پرورانده  که به قول «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود از نوجوانان و جوانان این مسجد است و روزهای جبهه و جنگ  را در خاکریزهای هشت سال دفاع مقدس و سنگر در میان ناگهانی خمپاره و ماشین های خاکی  جزیر مجنون ها، در کنار همان ستارگان شهید، رفاقت واقعی را  تجربه کرده، ارزش های معنوی و شجاعت ها را در گذری کوتاه از آن خاطرات ماناو بلند مرور کرد.

 وی در قابی از دلتنگی سخنان خود را پیچید و با عنوان اینکه  کجا می توان یک جبهه یکپارچه و گردان های شهادت طلب ایجاد کرد  از رشادت جوانان و دفاع از اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) که تلاششانرقم زدن  آزادی قدس باشد را تربیت کرد، تصریح کرد: تمامی این قدرت دینی و جهادی ثمره مکتب تربیتی امام راحل و امتداد خط و مسیر این مکتب است.

صادقی  اضافه کرد: از شهید متوسلیان ها که راهی لبنان شدند  تا شهید حمیدی زاده، فرزند مسجدی در شهر کوچکی مثل  بجنورد که با عشق به خط مقدم در سوریه شتافت و امروز رهبران بزرگ حماس سید بزرگ شهید،سید حسن نصرالله و شهید یحیی سنوار و شهید هنیه؛ همه و همه آن شهدای والامقام و بی همتا فرزندان مکتب امام و تربیت شده رسم شهادت طلبی بودند.

 حجت الاسلام جعفری، امام  جماعت مهمان نواز مسجد النبی(ص) لحظات کوتاه و ارزشمند، به حاضران این محفل قرآنی و شهدایی  خوش آمد گفت و  از سجایای شهدا و شهید حمیدی زاده، اخلاص ورفتار برازنده آن جوان شهید گفت اهمیت مقاومت و زنده نگهداشتن یاد شهدا  را مورد توجه قرار داد و از برگزارکنندگان مراسم قدردانی کرد.

 محفل با قرائت آیاتی متبرک قرآن و اهداء آن به روح بلند شهدای مقاومت حالت معنوی تری گرفت و «مجید رمضانی» از قاریان برجسته استان نخستین آیات را تلاوت کرد پس از آن «حسن پور»، قاری میهمان ویژه همایش که از شهرستان فاروج مسافت دوری راه را به جان خریده بود و به عشق شهدا آمده بود تا مسجد النبی(ص) آیات بعدی را به سبک و سیاق دیگری برای مستمعین قرائت کرد.

 «حمید ساعدی»  و «عادل صمدی» از جوانان ارزشمند قرآنی  و قاریان برجسته استانی نیز بر کرسی تلاوت «مسجد پایگاه قرآن» قرار گرفتند و نورروشن کلمات قرآن را در همراهی و الله گفتن های حاضران به روح شهدا تقدیم کردند.

در این مراسم همچنین از پوستر هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که با شعار "میهمانی آیه  ها" و با رقابت تیم های قرآنی مساجد و مساجد هم جوار آغاز شده، رونمایی شد.

کد خبر 1787095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha