۱۲آبان آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره «مارون هوسنی»

تنها ۳۸روستای مازندران کتابخانه دارد
۱۲آبان آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره «مارون هوسنی»

مهدیان پور از برگزاری جشنواره «مارون هوسنی» با مهلت ارسال اثر تا ۱۲ آبان ماه جاری ویژه هفته مازندران خبرداد و گفت: مادران قصه گو علاقه مند جهت شرکت در این جشنواره بایستی یک فیلم از اجرای قصه گویی با گویش مازندرانی به پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۲۵۸۲۸۶۳ ارسال نمایند.

سکینه خاتون مهدیان پور-مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن تشریح فعالیت های این اداره کل در نیمه نخست سال جاری و هفته مازندران به فعالیت ۱۳۴کتابخانه در استان اشاره و اظهار کرد:۹۶کتابخانه از این تعداد شهری و ۳۸کتابخانه روستایی هستند.
وی با بیان اینکه ۹۲هزار مازندرانی عضو کتابخانه های عمومی استان هستند، گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر در شش ماهه نخست سال به کتابخانه های استان مراجعه داشتند.
مهدیان پور با بیان اینکه ۲میلیون و ۳۰۰هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان جانمایی شده، افزود: ۸۷هزار نفر در شش ماهه نخست امسال کتاب امانت گرفتند.
وی یادآورشد: شش ماهه نخست امسال چهارهزار و ۱۸۷برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
مهدیان پور اضافه کرد: اعطای نشان ادبی سرو سرخ به نویسندگان بومی حوزه دفاع مقدس در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان خط شکن، برگزاری کتابواره شهدای کارمند، شهدای خلبان و شهدای خانطومان و جشنواره از قال تا حال  و...نیز از جمله فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران بوده است.

وی با بیان اینکه مازندران سه هزار و ۶۰۰ روستا دارد که فقط ۳۸ روستا از این تعداد از کتابخانه برخوردار هستند، بیان کرد: خرید زمین در مازندران هزینه بردار است و خرید زمین برای ایجاد کتابخانه های روستایی مقرون به صرفه نیست از این رو به دنبال ایجاد کتابخانه های سیار در روستاهای استان هستیم.
مهدیان پور از جذب مشارکت های مردمی برای خرید ماشین با هدف ایجاد کتابخانه سیار با محوریت روستاهای شهرستان چالوس خبر داد و گفت: به زودی این کتابخانه تجهیز می شود.

وی به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و از نشست با خیرین برای جذب مشارکت با هدف ایجاد کتابخانه های سیار روستایی خبر داد.

مهدیان پور با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان مازندران فاقد کتابخانه هستند، یادآورشد: آذرماه سال گذشته در هچیرود کتابخانه افتتاح شد که در روز مازندران کتابخانه ای در کجور افتتاح خواهد شد.

وی به ۲۷ پروژه نیمه کاره کتابخانه ای دراستان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها عمدتا از سال ۱۳۹۰ آغاز شده اند که تلاش داریم تا پایان سال این پروژه ها تکمیل شود.

مهدیان پور به اهمیت تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری پیرو مصوبات سفر دوم رئیس جمهوری اشاره کرد و یادآورشد: همچنین ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های کتابخانه ای چای باغ، گرجی محله، آهودشت، زرندین و امین آبادبابل نیازداریم، که اگر به موقع این اعتبار تخصیص یابد تاپایان سال این پروژه ها تکمیل می شود.

وی از برگزاری جشنواره «مارون هوسنی» با مهلت ارسال اثر تا ۱۲ آبان ماه جاری ویژه هفته مازندران خبرداد و گفت: مادران قصه گو علاقه مند جهت شرکت در این جشنواره بایستی یک فیلم از اجرای قصه گویی با گویش مازندرانی به پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۲۵۸۲۸۶۳ ارسال نمایند تا پس از داوری اولیه زمینه حضور منتخبین جهت اجرا در مرحله نهایی و صحنه ای همزمان با هفته مازندران فراهم شود.

کد خبر 1787103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha