فضاسازی برای شروع کار فرهنگی به صورت بومی و هدفمند اجرا شود

حجت الاسلام دیلم گفت: فضاسازی برای شروع کار فرهنگی و حمایتی به صورت بومی و هدفمند اجرا و برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی اهل سنت استان گلستان گفت: اول باید بدانیم و بررسی کنیم دغدغه افراد محلی منطقه چیست و آنها چه پیشنهاداتی می دهند و در قدم بعدی نیز باید از خود آنها سوال کنیم که چه می خواهند و باید از کف جامعه و طبق آداب و رسوم منطقه، برگزار و ایجاد کنیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به مسئله پالایش و مصاحبه جذب ائمه جماعات، افزود: اول باید بررسی کنیم که آیا امام جماعت برای تبیین و تشریح آسیب های اجتماعی منطقه جواب می دهد یا نه؟ و اگر کم و کاستی هایی نیز داشته باشند با برگزاری دوره های سه ماه باز آموزی و دوره های بدو خدمت و ضمن خدمت، نواقص را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: امروز مردم از روحانیت و علما انتظار دارند که در مسائل مختلف فرهنگی و فرهنگ سازی از جمله مسائل حقوقی، اعتیاد، طلاق، تعداد خودکشی ها، مراسم ها، برگزاری عروسی ها، ناهنجاری های اجتماعی، فضای مجازی و ... پای کار بیایند.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به همکاری خوب علمای اهل سنت با صداوسیما، افزود: امروز با همت و یاری خود علمای اهل سنت استان تعامل و همکاری خوبی با رادیو و صداوسیما برای کارشناسی برنامه های مذهبی و در برنامه های مختلف داریم.

وی گفت: امروز امام جمعه باید ضرورت ها را درک کند و آسیب های اجتماعی و وضعیت منطقه و جامعه توسط مسئولان شهری و روستایی برای امام جمعه تشریح و بیان شود تا امام جمعه طبق ضروریات منطقه و نسخه های مربوطه در تریبون نمازجمعه به تبیین و بیان دستاوردها، برکات و ثمرات نظام و همچنین مشکلات و معضلات و دیگر موراد بپردازد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به ضرورت تجلیل از نخبگان و جوانان، قاریان و حافظان قرآنی در نمازهای جمعه، افزود: حضور امام جمعه در مدارس نیز می تواند ارتباط علما را با دانش آموزان و نسل جوان فراهم سازد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان همچنین در سخنان خود با تاکید بر اینکه مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین باشد، گفت: دفاع از فلسطین و قدس شریف مستمر باشد و در همه فضاها و مراسم ها باید از مسئله فلسطین و غزه صحبت کنیم و حمایت کنیم.

کد خبر 1787106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha