واکنش شخصیت‌ها به شهادت «سید هاشم صفی‌الدین»

در پی شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، سران قوا و شخصیت‌های مختلف نظام پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان: در پی شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان توسط جنایت کاران تروریست صهیونیست، سران نظام و تنی چند از شخیت‌های مختلف سیاسی پیام تسلیت صادر کردند که در ادامه مشروح این پیام‌ها را می‌خوانید:

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای امت اسلامی ریشه کن‌ می‌شود

سردار حسین سلامی

سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین نوشت: « بسم الله الرحمن الرحیم. شهادت مجاهد نستوه، بزرگ مرد مقاومت اسلامی لبنان حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین  رئیس اجرایی حزب الله لبنان در جنایت وحشیانه و تروریستی رژیم جلاد و نژادپرست صهیونیستی را به ملت شریف لبنان، حزب الله قهرمان و آحاد مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض  می‌نمایم.

حوادث و رخدادهای این روزهای منطقه راهبردی غرب آسیا به ویژه در لبنان و فلسطین نشان می‌دهد دنیای کفر و استکبار تمام قد در پی قربانی کردن انسانیت و مقاومت پای نیت شوم خود در حفظ شیشه عمر امریکای خبیث، رژیم صهیونی است اما رزمندگان تربیت یافته در مکتب اسلام و شهادت با فداکاری، ایثارگری و حماسه آفرینی‌های بی‌نظیر و تاریخی آمال و آرزوهای شیاطین این میدان را باطل خواهند ساخت و دور نخواهد بود روزی که غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای امت اسلامی ریشه کن شود.

به فضل الهی شهادت پرافتخار و بیداری ساز این روحانی عالیقدر و مبارز مومن و سلحشور و خون‌های پاک و مطهر شهیدان  مظلوم و مقتدر راه قدس؛ وحدت، اتحاد و اتفاق جهان اسلام حول محور فلسطین را تعمیق خواهد بخشید و برچیده شدن قطعی بساط اشغالگری و جنایتگری‌های رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی را تضمین می کند».

وزیر کشور: شجاعانه از جانش گذشت و لایق مدال شهادت بود

اسکندر مومنی

در پی شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» از فرماندهان عالی‌رتبه حزب‌الله لبنان؛ «اسکندر مومنی» وزیر کشور با صدور پیام تسلیتی نوشت:  این مجاهد در راه خدا و جایگزین بر حق شهید سیدحسن نصرالله، عمری برای دفاع از حق و حقیقت مبارزه کرد و شجاعانه از جانش گذشت و لایق مدال شهادت بود.

متن کامل این پیام به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور به شرح ذیل است:

شهادت سیدهاشم صفی‌الدین هرچند امت مقاومت را داغدار و سوگوار کرد اما عزم آحاد این امت برای نبرد با تروریست‌های صهیونیست راسخ‌تر شد.
این مجاهد در راه خدا و جایگزین برحق شهیدسیدحسن نصرالله، عمری برای دفاع از حق و حقیقت مبارزه کرد و شجاعانه از جانش گذشت و لایق مدال شهادت بود.
او جایگاهی والا و ستودنی در عالم هستی یافت. راهی که درمیانه آن قرار داریم با خون پاکبازانی چون شهید صفی‌الدین هر روز هموارتر از قبل به روز رهایی نزدیک می‌شود.
شهادت عالم ربانی، روحانی مبارز و مجاهد نستوه و از جان گذشته حجت‌الاسلام سیدهاشم صفی‌الدین را خدمت امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و یکایک امت مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خبر شهادت سید هاشم صفی‌الدین غریو مظلومیت و بی پناهی مردم مقاوم لبنان و فلسطین را به گوش جهانیان رساند

سید عباس صالحی

 «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش مقاومت اسلامی لبنان را تسلیت گفت.

متن این پیام به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شرح زیر است:

"مِنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

خبر شهادت مجاهد مقاوم، رییس شورای اجرایی جنبش مقاومت اسلامی لبنان، جناب سیدهاشم صفی‌الدین رضوان الله علیه از یک سو برگ دیگری از رسوایی رژیم جنایتکار صهیونیستی و سکوت بزدلانه مجامع جهانی و دولت های مدعی حقوق انسانی را برملا کرد و از سوی دیگر غریو مظلومیت و بی پناهی مردم مقاوم لبنان و فلسطین را به گوش جهانیان رساند.

اگرچه رفتارهای سبعانه دژخیم صهیونیست در ماه‌های اخیر یاران و همراهان جبهه مقاومت را داغدار و ماتم‌زده کرد، اما به برکت خون های ریخته شده ای که به فیض شهادت نائل گشتند، درخت تنومند آزادگی و ایستادگی پرثمرتر از قبل، امیدوارانه چشم انتظار وعده الهی و نابودی و اضمحلال رژیم سرکش اسرائیل و ایادی وابسته آن است که به لطف خدای متعال به زودی شاهد آن خواهیم بود.

اینجانب شهادت عالم مجاهد صفی الدین را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، همرزمان و همراهان سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و ملت‌‏های سربلند لبنان و فلسطین تسلیت می‌‏گویم و از درگاه حضرت احدیت، نصرت و پیروزی نهایی امت اسلامی را در میدان مبارزه و جهاد با ظالمان و مستکبران خواستارم."

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل: این شهید عالی مقام و مجاهد فی سبیل‌الله مبارزی واقعی، شجاع و مخلص بود 

علی اکبر ولایتی

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انتشار پیامی شهادت سید هاشم صفی الدین از رهبران حزب الله لبنان را تسلیت گفت؛ متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا»

شهادت عالم مجاهد و شجاع، سید هاشم صفی‌الدین  از رهبران برجسته حزب الله لبنان، نماد ایستادگی و مقاومت که تمام عمر با برکت خویش را در راه مبارزه با استکبار و ظلم و ستم این ظالمان تاریخ و آزادی قدس شریف و دفاع از آرمان‌های اسلام و مردم مظلوم فلسطین صرف نمود موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

این شهید عالی مقام و مجاهد فی سبیل‌الله مبارزی واقعی، شجاع و مخلص بود و نقش بسیار موثری در ظلم ستیزی و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی و سربلندی و اقتدار جبهه مقاومت و اسلام ایفا نمود.

رژیم صهیونیستی با این جنایات و ترورهای ناجوانمردانه گمان می‌کند که می‌توان درخت تنومند مقاومت را از پای دربیاورد ولی آنها نمی دانند که شهادت هر یک از این فرماندهان و رهبران شجاع مقاومت، ایمان و اعتقاد به این راه پر افتخار و نورانی را  قوی تر و ریشه دار تر خواهد کرد .

بی تردید راه این شهید سید هاشم‌صفی الدین و تمام شهدای مقاومت در مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی ادامه خواهد داشت و به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان و راه این مجاهد فی سبیل‌الله و جبهه مقاومت  قدرتمند تر و با عزمی راسخ تر ادامه خواهد یافت.

اینجانب شهادت آن عزیز و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید هاشم صفی‌الدین  را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(مدّ ظله العالی)، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملّت شریف ایران و لبنان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.

سخنگوی قوه قضائیه: با شهادت فرماندهان عزیز حزب الله عزم جریان مقاومت در برچیدن بساط شرارت صهیونیسم روزافزون می شود

اصغر جهانگیر

در پی شهادت شهید عزیز سید هاشم صفی الدین از فرماندهان عالی رتبه حزب الله لبنان توسط جنایت‌کاران تروریست صهیونیستی «اصغر جهانگیر» سخنگوی قوه قضائیه پیام تسلیتی صادر کرد.
متن کامل این پیام تسلیت بدین شرح است: 

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا 

شهادت سیدی دیگر از تبار مقاومت سلاله پاک پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام عارفان امیر مومنان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، فرمانده غیور حزب الله لبنان حجت الاسلام و المسلمین شهید سید هاشم صفی الدین به دست جنایت کاران، متجاوزین و گرگ صفتان صهیونیست بار دیگر موجب غم و اندوه در سراسر عالم اسلام، جبهه ایستادگی در برابر ظلم و رزمندگان و دلیرمردان مقاومت علیه اشغال گری شد.

شهید صفی الدین پس از سید رشید مقاومت شهید سرافراز سید حسن نصرالله، امید جریان مقاومت در لبنان و دشمنی بزرگ برای خون خواران و غاصبان قدس شریف به شمار می رفت اما با پر کشیدنش از دنیای فانی و رفعت یافتن مقامش با کسب رتبه شهادت فی سبیل الله،   در کنار همه شهدای راه آزادی قدس، با لشگری از نور، مسیر الهی اضمحلال مفسدین صهیونیست را هموارتر خواهند نمود انشالله.

دشمنان و تروریست های رژیم جعلی صهیونی از این ترور نیز طرفی نخواهند بست چنانکه عزم فرزندان مقاومت در برچیدن بساط شرارت و محو کامل اسراییل، باذن الله روزافزون خواهد شد.
اینجانب شهادت این مجاهد بزرگ جهان اسلام را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مقام معظم رهبری مد ظله العالی جریان مقاومت به ویژه رزمندگان غیور حزب الله لبنان و خانواده آنان تسلیت عرض می نمایم.

بی شک این مسیر نورانی با خط سرخ شهادت به پیروزی نهایی منجر خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: جبهه مقاومت ثابت کرده که ترور و از میان برداشتن بزرگانش، خللی در اراده و ایمان مبارزانش ایجاد نمی‌کند

آیت‌الله آملی لاریجانی

آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» نیز در پی شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» از فرماندهان عالی‌رتبه حزب‌الله لبنان؛ پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم 

"وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ" 

شهادت مجاهد نستوه سیدهاشم صفی‌الدین همرزم و همراه وفادار شهیدعزیز و قهرمان جهان اسلام، سید حسن نصرالله را به ملت مقاوم لبنان، امت اسلامی و بویژه رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.  

نقش شهید سیدهاشم صفی الدین در کنار سیدحسن نصرالله در حمایت از ملت‌های مقاوم لبنان و فلسطین در ایجاد جبهه مقاومت و تقویت آن علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی طی سال‌های طولانی فراموش نشدنی است.  

 رژیم سفاک صهیونی اکنون که در نبرد با جبهه مقاومت متحمل خسارات سنگین شده و در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده، به ترور ناجوانمردانه رهبران گروه‌های مقاومت روی آورده است.  

 جبهه مقاومت ثابت کرده که ترور و از میان برداشتن بزرگانش، خللی در اراده و ایمان مبارزانش ایجاد نمی‌کند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای این شهید بزرگوار و همه شهدای جبهه مقاومت، امیدوارم هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونی در منطقه باشیم.  

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه: حزب‌الله با حضور فرماندهان مومن و جوان و خلاق و مبتکر خود راه این دو سید شهید را ادامه خواهد داد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز در پی شهادت مظلومانه «سید هاشم صفی‌الدین» از فرماندهان عالی‌رتبه حزب‌الله لبنان، پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

منَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَیٰ نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا 

 با قلبی اندوهبار خبر شهادت مجاهد بزرگ، عالم پارسا و مخلص، یار غمخوار و همراه وفادار سیدالشهدای مقاومت، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدهاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله قهرمان را دریافت کردم.

 روح بی قرار سید عزیز دوری از یارانش را تاب نیاورد و عاشقانه ‌و دست افشان، به همراه جمعی از فرماندهان و نیروهای مخلص مقاومت، به قافله فرماندهان مقاومت و شهیدان سرافراز لبنان عزیز پیوست.

 این سیدجلیل القدر که بهره‌مند از دانش و معرفت و توانمندی‌های سرشار بود در میدان جهاد و ایثار به سانِ سربازی فداکار و فرمانده‌ای پیشتاز به عرصه‌های خطر می‌شتافت و در شرایط خطیر لبنان، بازوی توانا و شخصیت معتمَد مجاهد کبی رسید شهید حضرت سیدحسن نصرالله بود.

 فقدان این رادمرد جهاد و ایثار برای همه یادآور داغ بزرگ سیدشهید بوده و سنگین و جانکاه است، اما با همه وجود، ایمان داریم که حزب‌الله با حضور فرماندهان مومن و جوان و خلاق و مبتکر خود راه این دو سید شهید و سایر فرماندهان بزرگ را با قوت و قدرت دوچندان ادامه خواهد داد و به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی، پیشتاز قلع و قمع شجره خبیثه صهیونیسم و اخراج آمریکای جهانخوار از منطقه خواهدشد.

 اینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه محترم ایران انقلابی شهادت این روحانی عالی‌مقام و مجاهد بزرگ را به امام مقاومت؛ رهبر حکیم انقلاب اسلامی و امت مقاومت به خصوص مردم صبار و شکور لبنان و بالاخص فرماندهان و اعضای حزب‌الله سرافراز تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجه و همنشینی با انبیاء و اولیاء و شهدای کربلا را برای ایشان تمنا می‌کنم.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: خون پاک این شهید سرافراز و دیگر شهیدان والامقام، درخت مقاومت را بیش از پیش مستحکم و تنومند خواهد ساخت

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسین موسی‌پور»  نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ در پی شهادت جانگدار «سیدهاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت رهبر بزرگ، شهید عظیم راه قدس، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

این شخصیت برجسته از بهترین یاران مورد اعتماد و بازوی راستین مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله (رضوان‌الله‌علیه) و پرچمدار مقاومت اسلامی بود، که با شجاعت و اخلاص، عمر شریف خود را وقف جهاد در راه آزادی قدس و مبارزه با استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی نمود و با تدبیر، بصیرت و استقامت در مقابل دشمنان اسلام، نقشی بی‌بدیل در هدایت مقاومت و تقویت صفوف مجاهدین ایفا کرد.

شهادت این مجاهد نستوه در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، نه تنها خللی در عزم و اراده ملت‌های مسلمان، جبهه مقاومت و حزب الله قهرمان نخواهد گذاشت، بلکه خون پاک این شهید سرافراز و دیگر شهیدان والامقام، درخت مقاومت را بیش از پیش مستحکم و تنومند خواهد ساخت.

از درگاه خداوند متعال برای این بزرگ مرد مبارزه علو درجات و برای بازماندگان و خانواده معزز ایشان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور : خون مطهر یار صدیق و همرزم شهید سید حسن نصرالله، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد

حجت‌الاسلام دکتر «محمدحسین طاهری آکردی»

حجت‌الاسلام دکتر «محمدحسین طاهری آکردی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با صدور پیامی شهادت «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَإِنَّ حِزْبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلْغَالِبُونَ»

با کمال اندوه و تأسف، خبر شهادت مجاهد نستوه و عالم وارسته، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان بار دیگر دل‌های مؤمنان و آزادیخواهان را به درد آورد.

بی‌شک خون مطهر یار صدیق و همرزم شهید سید حسن نصرالله، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد و یادآور این است که ایمان و ایثار، هیچگاه بی‌ثمر نمی‌ماند.

دشمن غربی، عبری و عربی بداند که شهادت فرماندهان مقاومت، هرگز باعث توقف حرکت این جبهه نخواهد شد. مقاومت نه با قدرت سلاح، بلکه با ایمان به راه و هدف پیروز می‌شود. شهادت سید هاشم صفی‌الدین، سندی بر حقانیت این ایمان است.

 ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب، کودک کش، خونخوار و جنایتکار صهیونیستی، شهادت این عالم ربانی و مجاهد فی سبیل‌الله را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف لبنان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

ما پیروان راستین مکتب اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع)، با الگوگیری از شهدا، عهد می‌بندیم که راهشان را با قدرت و استواری ادامه دهیم و پرچم مقاومت را هرچه بالاتر ببریم.

کد خبر 1787121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha