پاریس میزبان کنفرانس بین المللی برای حمایت از لبنان/ کمک 100 میلیونی یورویی فرانسه به لبنان

پاریس پایتخت فرانسه امروز شاهد برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان با مشارکت ۷۰ کشور و ۱۵ سازمان بین المللی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، فعالیت‌های کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان به همت فرانسه به ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز(پنجشنبه سوم آبان) در پاریس برگزار می‌شود.

 این کنفرانس با هدف دستیابی به آتش بس در لبنان و بسیج جامعه جهانی به همین منظور و حفظ ثبات این کشور و در پاسخ به درخواست سازمان ملل متحد برای جمع آوری بودجه لازم به منظور کمک به آوارگان در طول جنگ برگزار می‌شود.

امانوئل ماکرون در جریان سخنرانی خود با تاکید بر لزوم اجرای قطعنامه 1701 از سوی همه طرف‌ها و استقرار ارتش لبنان در جنوب رودخانه لیتانی، افزود: کشورش از حاکمیت لبنان حمایت می کند و به مقابله با آنچه در آن قرار دارد، تلاش می کند.

وی بر لزوم اتخاذ تدابیر حفظ صلح در امتداد خط آبی، تاکید کرد و گفت: هیچ توجیهی برای هدف قراردادن نیروهای یونیفل در جنوب لبنان وجود ندارد.

رئیس جمهوری فرانسه توضیح داد: فرانسه با 100 میلیون یورو از لبنان حمایت خواهد کرد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان در این کنفرانش خواستار آتش بی فوری شد که به اقدامات دیپلماتیک برای بررسی وضعیت در امتداد مرز اجازه دهد.

وی افزود: تعهد ما با افزایش تعداد سربازان در ارتش لبنان براساس قطعنامه 1701 گواه پایبندی ما به این قطعنامه بین المللی است.

میقاتی بر اهمیت نقش نیروهای یونیقل در تحقق ثبات و حمایت مجدد از آنها و تعهد به همکاری با نها تاکید کرد.

نخست وزیر موقت لبنان گفت: حملات اسرائیل باعث تخریب و آارگی شد و یک بحران انسانی را منجر شد که توجه فوری از سوی جامعه بین الملل را مطلبد. جامعه بین المللی با همه کسانی که مسئول نقض قوانین حقوق بشر هستند، بازخواست کند.

فرانسه در این کنفرانس به دنبال جمع آوری ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به آوارگانی که به دلیل حملات اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شده اند، است.

 درهمین حال، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان دیدار و درباره وضعیت کنونی لبنان و تلاش فرانسه برای برقراری آتش بس و آمادگی برای برگزاری کنفرانس گفت وگو کردند.

 ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو RTL تأکید کرد که پاریس در کنار لبنان می ایستد و آن را ناامید نخواهد کرد.

وی افزود: هدف این کنفرانس تاکید دوباره بر ضرورت آتش بس، دستیابی به راه حل دیپلماتیک و پایان دادن به خصومت ها و جمع آوری کمک های بشردوستانه از بیشترین تعداد ممکن از کشورها و حمایت از نهادهای لبنانی به ویژه ارتش لبنان است.

 وزیر امور خارجه فرانسه گفت:  در این کنفرانس ۷۰ کشور و ۱۵ سازمان بین المللی شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1787139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha