شهادت شهید السنوار درس بزرگی برای انقلابیون است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه وقتی خداوند بخواهد عزت ببخشد عزت به نمایش گذاشته می شود گفت: نحوه شهادت شهید سنوار بهترین درس برای انقلابیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، رحیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، در همایش «بصیران ولایی» به بیان درس‌هایی از شهادت فرمانده جبهه مقاومت، شهید السنوار، پرداخت. او با اشاره به نحوه شهادت این فرمانده گفت: نحوه شهادت شهید السنوار بهترین درس برای انقلابیون است؛ شهادتی که خداوند به آنان هدیه می‌دهد و طرف معامله آن‌ها چیزی فراتر از این دنیا است.

رحیمی همچنین به مقاومت طولانی و زندانی بودن شهید السنوار اشاره کرد و افزود: او ۲۵ سال در زندان بود و پس از آزادی، گروه‌های زیادی برای ترور او تلاش کردند تا در نهایت در خط مقدم به شهادت رسید.

وی ادامه داد: وقتی خداوند بخواهد عزت ببخشد، حتی رسانه‌هایی که قصد تخریب دارند، ناآگاهانه این عزت را به نمایش می‌گذارند. پخش نحوه شهادت توسط پهپادها نشان داد که چه اشتباه استراتژیکی مرتکب شدند و این شهادت چقدر قهرمانانه بود.

رحیمی تاکید کرد که کسانی که در خط ولایت و انقلاب هستند باید تابع محض ولایت باشند و افزود: ما در بنیاد شهید باید در تمامی ابعاد و زوایا مطیع ولایت فقیه باشیم.

او همچنین به واکنش رسانه‌های عربی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های عربی که از شهادت سید مقاومت خوشحال بودند، توئیت کردند که چرا برای شهید السنوار که اهل تسنن بود نیز شادی می‌کنید؟ این نشان می‌دهد که برای آنها دین اهمیتی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت شهادت در مسیر حق اظهار داشت: کسانی که دنبال حق هستند، چراغ راه آزادیخواهان می‌شوند و این شهادت‌ها برای خانواده‌هایشان مایه افتخار است.

بنیاد شهید افتخار می‌کند به بیشترین تراکم ایثارگری در کشور

رحیمی از افتخارات استان ایلام در بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد کرد و گفت: استان ایلام با بالاترین تراکم ایثارگری نسبت به جمعیت، افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود. بیش از ۳ هزار شهید، ۱۶ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده در این استان وجود دارد.

وی همچنین به دوران دفاع مقدس و نقش مردم ایلام در مقاومت اشاره کرد و گفت: مردم ما با پناه بردن به کوه‌ها و تحمل سختی‌ها، در دفاع از خاک کشور ایستادگی کردند. هرچند جنگ را به‌عنوان رزمنده لمس نکردم، اما به یاد دارم که چگونه مردم ما زندگی زیر چادر را در سرما و گرما تحمل کردند.

پایتخت خادمین سیدالشهدا و اربعین

رحیمی از شهر مهران به‌عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا یاد کرد و افزود: مهران در ایام اربعین بیش از ۳ میلیون زائر را پذیرایی می‌کند و این مدیریت مردمی، به تأکید رهبر انقلاب، نمونه‌ای از معجزه واگذاری کارها به مردم است.

در پایان، مدیرکل بنیاد شهید ایلام تأکید کرد که جمعیت ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها، ۱۸ درصد از جمعیت استان ایلام را تشکیل می‌دهند که این امر افتخاری برای این منطقه به‌عنوان سرزمین برگزیدگان آفتاب محسوب می‌شود.

کد خبر 1787140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha