آماده‌باش کامل تیم‌های امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی

کاوسی گفت: با توجه به بارندگی ها و احتمال وقوع سیلاب در سطح استان تمام مراکز عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در حال آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز جمعه (۴ آبان) در گفتگو با رسانه‌های گروهی با بیان اینکه بهترین اقدام در حوادث و سوانح پیشگیری است، گفت: ۱۵ سانتی‌متر آب در حال حرکت می‌تواند تعادل انسان را برهم‌ بزند و همچنین می‌تواند کنترل خودرو را مختل کند و در ۳۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت اغلب خودروها شناور می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت می‌تواند انواع خودروها را با خود ببرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به لغزندگی جاده‌ها در بارندگی اشاره کرد و افزود: لغزندگی جاده ها در بارش های اولیه باران چندین برابر زمان های دیگر می باشد و با توجه به اینکه در فصول خشک روغن خودروها بر سطح جاده‌ها ریخته شده و شسته نشده؛ اکنون در اولین بارندگی‌ها سطح جاده‌ها بسیار لغزنده می باشد و باید بیشتر مراقب بود.

کاوسی از آماده‌باش کامل تیم‌های امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در این روزها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به خروج از منزل، احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر همواره در کنار مردم خواهند بود و در صورت بروز هرگونه حادثه، آماده ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان هستند، با همکاری و هوشیاری شهروندان می‌توانیم از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

کد خبر 1787179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha