امام جمعه کرج:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران چراغ راه مسئولان است

دولتمردان وفاق ملّی را بر حل مشکلات معیشتی مردم ببرند
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران چراغ راه مسئولان است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت مسئله استقلال ایران اسلامی گفت: دولت محور حرکت خود را براساس بیانیه گام دوم انقلاب و چشم انداز حفظ استقلال نظام جمهوری اسلامی قرار دهد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نمازعبادی سیاسی ظهر جمعه ۴ آبان با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی با تبریک سالروز تأسیس پدافند غیرعامل گفت: سال ۱۳۸۲ به فرمان رهبرمعظم انقلاب، پدافند غیرعامل نظام اسلامی ایران راه اندازی شد که وظیفه آن ایجاد لایحه های دفاعی از مردم و مقابله به تهدیدهای سنّتی دشمن بدون استفاده از سلاح نظامی است؛ اهمیت این سازمان در این است که در برابر عملیات ترکیبی، شناختی، نفوذسیاسی و امثال این ها آرایش دفاع غیرنظامی لازم است. 

امام جمعه کرج با اشاره به شکست راهبردی رژیم غاصب اسرائیل افزود: جبهه مقاومت با وجود شهادت رهبران مقاومت در عرصه ایستادگی و مقابله مقاوم تر از همیشه ایستاده است و روحیه جبهه مقاومت و حزب الله تضعیف نشده است. 

به گفته آیت الله حسینی همدانی، عزم و اراده مقابله حزب الله در برابر رژیم جعلی اسرائیل با شدت و قدرت ادامه دارد؛ اسرائیل با تمام ادعایی که دارد نتوانسته یک روستا را در لبنان اشغال کند. 

امام جمعه کرج تصریح کرد: در کتب اهل سنت حدیثی از رسول خدا(ص) نقل می شود که می فرماید: برشما باد بر جهاد در راه خدا و بهترین جهاد شما ، مرزداری است که اسغلان شهر و بندری در نزدیکی غزه است که مرقد جد رسول خدا(س) بود در زبان عبری به آن اشکلون می گویند؛ امروز به برکت طوفان الاقصی، ادبیات دینی برادران اهل سنت به آن اشاره می کنند.  

وی در بخشی از خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به اهمیت موضع گیری حضرت امام(ره) در رابطه با کاپیتالاسیون بیان کرد: انعقاد عهدنامه کاپیتالاسیون با مخالفت های بسیاری از طرف حضرت امام خمینی(ره) همراه بود، قراردادی که براساس آن اتباع کشوری در کشور دیگر در صورت اگر سیره و خط امام را بررسی کنید متوجه می شوید که امام تا چه اندازه نسبت به حفظ استقلال و آزادی تأکید داشتند. 

خطیب نمازجمعه کرج در ادامه به سند ۲۰۳۰ و موضع گیری رهبرمعظم انقلاب نسبت به آن اشاره کرد و توضیح داد: نظام آموزشی کشور نباید در خارج از کشور دیکته و نوشته شود این مهم با نگاه و رویکرد مسئله استقلال است. حرکت های غیردیپلماتیک مخالف سیاست های نظام جمهوری اسلامی است. 

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت جایگاه استقلال در کشور تصریح کرد: دولتمردان و مسئولان محور حرکت خود را براساس بیانیه گام دوم انقلاب و چشم انداز حفظ استقلال نظام جمهوری اسلامی قرار دهد. 

خطیب نمازجمعه کرج خاطرنشان کرد: بیانیه هایی که داده می شود در خصوص تشکیل اسرائیل واهی است چرا که این رژیم جعلی و نامشروع است.

در پایان آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: معنای وفاق ملّی زیر پا گذاشتن ارزش ها، تسلیم در برابر آمریکا نیست افرادی که وضعیت معلومی دارند همواره، این مسئله را عنوان می کنند که به آن ها می گوییم، وفاق ملّی را بر حل مشکلات معیشتی مردم ببرید. 

کد خبر 1787186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha