اعتراف اسرائیل به کشته شدن ۸۹۰ سرباز و افسر ارتش از هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون

وزارت جنگ اسرائیل امروز به کشته شدن ۸۹۰ سرباز و افسر ارتش و پلیس و نیروی امنیتی این رژیم در جریان جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، وزارت جنگ اسرائیل امروز(جمعه) اعلام کرد: ۸۹۰ سرباز و افسر ارتش و پلیس و نیروی امنیتی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون کشته شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد: نیمی از کشته شدگان زیر ۲۱ سال داشتند و شامل تعدادی از سربازان ارتش اسرائیل و نیروی پلیس و دستگاه امنیت داخلی(شاباک) و نگهبان امنیتی شهرک‌های یهودی هستند که در غزه، لبنان و کرانه باختری کشته شدند.

وزارت جنگ اسرائیل تاکید کرد: بیشتراین افراد در غزه کشته شدند چه در هفتم اکتبر یا در جریان عملیات زمینی که تا امروز ادامه دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد: تعداد سربازان کشته شده در جبهه لبنان نیز تا امروز جمعه ۵۷ افسر و سرباز بوده است.

ارتش اسرائیل پیش از این تاکید کرده بود که تعداد زخمی‌های نظامی به پنج هزار و ۶۵ نفر در نوار غزه و کرانه باختری و جبهه شمالی می رسد که ۷۵۲ نفر از به شدت زخمی شدند.

اسرائیل از بیش از یک سال است که به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهد که در نتیجه آن بیش از ۱۴۳ هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند وبیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شدند.

از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ رژیم صهیونیستی دامنه جنگ را به بیشتر مناطق لبنان از جمله بیروت گسترش داده است، همچنین حمله زمینی به جنوب لبنان را آغاز کرده است.

ناظران معتقدند که درحالی اسرائیل برخی از خسارت‌های انسانی و مادی در این جنگ را اعلام می‌کند که سانسور نظامی شدیدی بر تلفات و خسارت‌های این جنگ اعمال می‌کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمار و ارقام از این تعداد بیشتر باشد.

کد خبر 1787188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha