هیچ راه و وظیفه انسانی، عقلی و دینی جز راه مقاومت نداریم

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه ما هیچ راه و وظیفه انسانی، عقلی و دینی جز راه مقاومت نداریم و باید بدانید که خط مقدم کنونی ما لبنان است گفت:در بحث داخلی نیز هر رفتاری که منجر به بی‌مبالاتی در عرصه امنیت و سیاست شود بلاشک «وفاق» نیست بلکه نشانه «نفاق» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۴ آبان) ضمن پاسداشت و گرامیداشت شهدای اسلام و شهدای مقاومت اظهار کرد: مقابله، مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم کودک کش صهیون تنهاترین راه موجود است.

وی با اشاره به اینکه به فرموده رهبری معظم انقلاب در هفته ای که گذشت «دیگر کسی از تمدن غربی حرفی نزند، تمدن حامی وحشیگری، تمدن آدم کشی، تمدن جنایت، تمدن کودک کشی و...» افزود: دیگر برای تمدن غربی در مقابل همه جنایت هایی که این رژیم منحوس صهیون و حمایت هایی که رژیم های غربی و چه بسا کشورهای عربی منطقه از آن دارند نام و آبرویی نمانده است.

محمدیان تصریح کرد: اسرائیل رژیمی است که با حجم از درندگی، کودک کشی و وحشی گری‌ها هیچ ماهیتی به نام انسانیت در وجود او نمانده، و ایادی آن بدانند برای حفظ بشریت و دفاع از حقوق انسانی هیچ راه دیگری جز از بین بردن این قده سرطانی بدخیم باقی نمانده است.

وی اذعان کرد: اگر به کسانی که راه و نظریه مقاومت را، راه و نظریه خشونت و جنگ قلمداد می کنند خوشبینانه نگاه کنیم از سر حماقت و جهالت است وگرنه این خیانت است که عده ای منادی تسلیم در کشور هستند زیرا چشم خود را برحقایق موجود و ماهیت تمدن غربی و جنایت صهیونیستی بسته اند.

محمدیان گفت: پیاده نظام اسرائیل در داخل کشور کسانی هستند که حدود ۵۰ هزار نفری که غالبا کودک و زن بوده اند و رژیم صهیونیستی کشته است را می بینند اما باز با ظاهر دلسوزانه دم از تقسیم فلسطین می زنند.

وی با تاکید بر اینکه، ما هیچ راه و وظیفه انسانی، عقلی و دینی جز راه مقاومت نداریم و باید بدانید که خط مقدم کنونی ما لبنان است اضافه کرد: بنا بر فرموده رهبری بر ما فرض است که هر چقدر که بتوانیم به این جبهه و خط مقدم کمک داشته باشیم.

محمدیان خاطر نشان کرد: روزی از بستر همین مساجد و نماز جمعه ها وقتی دشمن و اشرار آن زمان وارد کشور ما شدند مردم از شهرها و روستاهای خود پشتیبانی خط مقدم و رزمندگان را انجام دادند و شاهد هستید که ما در آن زمان چقدر خسارت دیدیم.

وی با بیان اینکه ما یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم اما امروز شرورترین و خبیث ترین موجودات عالم در لبنان و فلسطین در حال جنایت هستند گفت: غیور مردانی مانند عزیزان ما در حزب الله لبنان و حماس در مقابل این وحشیگری ها ایستاده اند و خط مقدمی برای ما که فرسنگ ها دورتر هستیم شده اند.

محمدیان بیان کرد: آنها گرچه در اصل از خاک و حیثیت و شرف خودشان دفاع می کنند ولی در عین حال ما دشمن مشترک داریم و در واقع آنها دارند از خاک و حیثیت و شرف، عزت و استقلال ما و امت اسلامی نیز، دفاع می کنند.

وی اظهار کرد: ما ۲۳۰ هزار شهید در هشت سال جنگ تحمیلی دادیم و اگر با دقت به جبهه مقاومت نگاه کنیم در می یابیم که خط مقدم فرقی نکرده است و ازین رو بر ما فرض است که ازین جبهه مقاومت حمایت کنیم.

محمدیان در ادامه با بیان اینکه «پویش همدلی» که برای حمایت و پشتیبانی از مردم لبنان و فلسطین و عزیزان حزب الله رقم خورده باید برگ افتخاری برای ملت عزیز ما باشد، گفت: باید ثابت کنیم که از نسل اصحاب حسین بن علی(ع) هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کور و کر است کسی که خیمه ابی عبدالله را نبیند و صدای هل من ناصر سیدالشهدا را نشنود، تصریح کرد: الان خیمه ما، عزیزان ما در جبهه مقاومت و در حزب الله لبنان هستند.

محمدیان همچنین در ادامه خطبه ها، طی توصیه ای به دولت مردان و تصمیم گیرندگان در دولت و مجلس بیان کرد: منطقه ما در شرایط خاص و نقطه حساس وجود دارد و سرنوشت مرگ و زندگی چه برای جبهه حق و چه باطل است و هر رفتار و گفتاری باید سنجیده و به جا باشد.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه دیده ایم این دیده بان انقلاب در دوران زعامت خود هر حرفی را که فرموده اند، واقع شد گفت: در دوره حساسی هستیم و از منظر اسرائیل و دشمنان ستون فقرات مقاومت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران عزیز و مقتدر است و ازین رو علاقه مند هستند که ایران را سرگرم مسائل داخلی کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن بلا شک به دنبال بحران آفرینی در داخل ایران است افزود: لذا هر کسی که حداقل سواد سیاسی دارد می داند که شرایط ایجاب میکند که دولت مردان ما در مورد سوژه هایی که می تواند بحران ساز باشد، در بیان ها و تصمیات خود دقت بیشتری کنند.

محمدیان اظهار کرد: رهاسازی قیمت ها در بازار و اجناس به ویژه مایحتاج روزمره مردم و در کنارش طلا و ارز، بنزین و بعضی از اظهار نظرهای که انجام می شود، پیام خوبی ندارد و باید سنجیده تر عمل کرد زیرا اگر رفتاری منجر به بی مبالاتی در عرصه امنیت و سیاست ما شود بلاشک وفاق» نیست بلکه نشانه «نفاق» است.

وی با بیان اینکه هر حرفی را نباید پشت تریبن ها زد و ما هنوز آبان ۹۸ را فراموش نکرده ایم گفت: درباره اهمیت وفاق هر چه در آیات و روایات نگاه می کنیم می بینیم توصیه ای بهتر از وفاق بین پدر و مادر و فرزند نمی توان پیدا کرد چون احترام به آنها تکریم شده غیر از جایی که مستثنی کرده و آنهم زمانی است که پدر و مادر بخواهند فرزند در مقابل دین و دیانت عملی غیر انجام دهد.

وی افزود: اظهار نظر مطلق درباره وفاق ذبح کردن واژگان مقدس با نگاه و عملکرد غلط است.

کد خبر 1787214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha