جبهه مقاومت خواب استکبار و صهیونیسم برای تسلط بر منطقه را آشفته کرد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جبهه مقاومت خواب و خیالات جریان استکبار و صهیونیسم بین الملل مبنی بر تسلط بر منطقه را آشفته کرد و آرزوهای آن‌ها را بر باد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» ظهر امروز در مراسم گرامی داشت شهدای مقاومت در یاسوج که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد به دلایل سرمایه گزاری رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا اشاره و اظهار کرد: یکی از دلایل اقتصادی است، منطقه ما از جمله مناطقی است که منابع فراوان انرژی نفت و گاز و سایر منابع را دارد به همین دلیل قدرت‌های استکباری و استثماری در طول تاریخ برای اینکه این منابع و مواد اولیه را در اختیار داشته باشند و برای این‌که قدرت اقتصادی عالم را در دست داشته باشند، نسبت به این منطقه طمع داشتند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از لحاظ تجاری سه تنگه مهم هرمز، باب المندب و کانال سوئز که بیش از ۳۰ درصد تجارت دنیا از این تنگه‌ها عبور می‌کند و جزو شاهراه‌های تجاری جهان است در این منطقه قرار دارد که برای آن‌ها به‌خصوص در حوزه اقتصادی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اقتصاد سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا به این شاهراه وابسته بوده و اگر کسی بتواند بر اینها تسلط پیدا کند با توجه به نقشی که این‌ شاهراه ها می‌توانند در صادرات مختلف داشته باشند، از لحاظ اقتصادی یک قدرت برتر محسوب می شوند.

هدایت خواه مهم‌تر از دو عامل یاد شده را عامل فکری و اعتقادی دانست و افزود: این منطقه در اختیار مسلمانان است، مسلمانانی که بر اساس این کتاب الهی باید با قدرت‌های استکباری مبارزه کنند، مسلمانانی که باید زمینه‌سازی برای تحقق حکومت عدل الهی انجام دهند، حکومت آن کسی که ما امروز صبح در دعای ندبه خواندیم که بساط همه ستمگران را بر خواهد چید؛ لذا این سه عامل به‌ویژه عامل آخر که عامل اعتقادی بوده که تسلط بر این منطقه پیدا کردند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای این کار نخست باید این منطقه را تجزیه کنند تا تبدیل به لقمه‌های راحت برای بلعیدن شود، در این تجزیه هم باید کاری کنند که همیشه اختلاف در مرزبندی‌ها وجود داشته باشد و یک عامل اختلاف انگیز هم حتماً باید همیشه اینجا وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل امپراتوری عثمانی را هدف قرار می‌دهند، عثمانی از این کشورهای امروزی بوده و بین خود تجزیه کردند، فرانسه و انگلیس بین خودشان تقسیم کردند، مرزهایشان را تعیین و مرزها را هم به‌گونه‌ای تعیین کردند که همیشه اختلاف باشد.

هدایت خواه با اشاره به اینکه در سرزمین فلسطین حدود ۱۰۰ سال پیش نخستین اعلامیه‌ای که وزیر خارجه انگلیس می‌دهد رژیمی به نام اسرائیل است، بیان کرد: این رژیم از یک طرف همیشه زمینه‌ساز اختلاف بین مسلمانان بوده و از طرف دیگر این رژیم اهداف بلند پروازانه دارد و معتقد است که ما باید بر جهان حکومت کنیم و برای حکومت بر جهان باید اسرائیل بزرگ تشکیل شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این باریکه‌ای که فلسطین روی نقشه از نیل تا فرات بوده شامل بخش عظیمی از کشور مصر، تمام اردن، تمام لبنان بخش عظیمی از عربستان، بخش عظیمی از سوریه، بخش عظیمی از عراق و بخشی از ترکیه است.

وی ادامه داد: می‌خواهند با ما هم‌مرز شوند، می‌خواهند این نقشه تشکیل شود تا حکومت جهانی یهود شکل بگیرد، این نقطه مقابل تفکری است که ما داریم، به همین جهت این رژیم را تأسیس کردند.

هدایت خواه یاداور شد: اگر مردم فلسطین و لبنان امروز مقاومت می‌کنند خط مقدم منطقه هستند، اگر این سنگرهای نخست را شکستند به لبنان و فلسطین، سوریه، عراق و عربستان بسنده نمی‌کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این‌ها هدفشان همسایگی و در نهایت نابودی کشور ما بوده و مجبوریم در همسایگی خودمان با آن‌ها بجنگیم، گفت: در چنین شرایطی جریان مقاومت با وقوع انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی تحول عظیمی در این مرحله دارد، چرا که جبهه مقاومت خواب و خیالات جریان استکبار و صهیونیسم بین الملل مبنی بر تسلط به منطقه را آشفته کرد و آرزوهای آن‌ها را بر باد داد.

کد خبر 1787216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha