گروه‌های مقاومت فلسطین محکوم کردند/ صدای حقیقت خاموش نمی‌شود

گروه‌های مقاومت فلسطین، حمله اسرائیل به اقامتگاه روزنامه نگار در حاصبیا در جنوب لبنان که منجر به شهادت تعدادی عکاس و عوامل فنی شبکه‌های المیادین و المنار شد، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین امروز حمله اسرائیل در هدف قراردادن اقامتگاه روزنامه نگاران در حاصبیا در جنوب لبنان که به شهادت سه خبرنگار و زخمی شدن شماری دیگری از اصحاب رسانه‌های کشورهای عربی شد، محکوم کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قراردادن اقامتگاه روزنامه نگاران در شهرک حاصبیا در جنوب لبنان که منجر شهادت سه روزنامه نگار و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد، جنایت جنگی و تروریسم سازمان یافته است.

حماس اعلام کرد: اشغالگران می خواهند با جنایت خود صدای روزنامه نگاران را که جنایات این رژیم را از غزه تا لبنان ثبت می‌کنند، ساکت کنند.

حماس از موسسات مطبوعاتی و حقوقی بین المللی خواست تا هدف قراردادن مکرر و عمدی روزنامه نگاران توسط ارتش اسرائیلی محکوم کنند.

این جنبش خواستار اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه این رژیم به دلیل جنایاتش در حق گروه‌های روزنامه نگاری و اصحاب رسانه در فلسطین و لبنان شد.

حرکت جهاد اسلامی در فلسطین در بیانیه‌ای به شدت حمله وحشیانه به اقامتگاه روزنامه نگاران در شهرک حاصبیا در جنوب لبنان محکوم کرد.

جهاد اسلامی به شبکه‌های المیادین والمنار و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و افزود: این جنایت هولناک نشانه دیگری از ذهنیت جنایتکارانه‌ای است که اشغالگران علیه هر کسی که سعی در انتقال حقیقت دارد، اتخاذ می‌کند.

جهاد اسلامی اعلام کرد: این هدف قرار دادن خبرنگاران در لبنان به معنای هدف قراردادن همه نهادهای رسانه ای است و در ادامه رویکرد ترور خبرنگاران در غزه به منظور محو حقیقت با ترور شاهدان عینی است که جنایات این رژیم را مستند کرده و چهره زشت این رژیم را فاش می‌کند.

جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین، حمله اسرائیل به روزنامه نگاران را محکوم و تاکید کرد کرد: حمله اسرائیل به روزنامه نگاران هرگز صدای مقاومت را ساکت نمی‌کند.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین در بیانیه‌ای با تسلیت به خانواده‌های شهدای رسانه از جمله المیادین و المنار، اعلام کرد: هدف قراردادن عمدی روزنامه نگاران نشان می‌دهد که شبکه‌های المیادین و المنار در دل رژیم صهیونیستی لرزه انداختند و نقشه‌ها و توطئه‌ها، دروغ‌ها، نیرنگ‌های این رژیم را فاش کردند و بررسانه‌های دروغین و سخنگویان ارتش خونخوار صهیونیستی برتری یافتند، به همین دیلل در دایره هدف‌گیری صهیونیست‌ها قرار گرفته اند و هرگز نمی توانند صدای آنها را که همیشه حقیقت و عدالت را انعکاس می‌دهند، خاموش کنند.

این بیانیه تاکید دارد که حملات وحشیانه به کادر رسانه در حاصبیا در ادامه حملات به دفتر المیادین در بیروت و هدف قراردادن اصحاب رسانه فلسطینی و لبنانی از آغاز جنگ است.

جنبش المجاهدین فلسطینی نیز در بیانیه ای حمله اسرائیل به اقامتگاه روزنامه نگاران در لبنان را محکوم و اعلام کرد: سکوت بین المللی و نهادهای مربوطه نسبت به این جنایات شنیع در حق روزنامه نگاران که تحت حمایت همه هنجارها و قوانین بین‌المللی هستند، محکوم است.

این جنبش با تاکید بر اینکه این حمله وحشیانه جدید علیه خبرنگاران، امتداد کمپین سیستماتیک صهیونیستی است که رسانه های مقاومت را هدف قرار داده است، اعلام کرد: حملخ به عوامل مطبوعاتی نشان دهنده میزان فروپاشی و شکستی است که این رژیم در حال تجربه است.

در  این بیانیه آمده است: دشمن نمی تواند صدای مقاومت و حقیقت را که المیادین و المنار منعکس می‌شود، خاموش کند.

عبدالمجید شدید، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش انتفاضه فتح، گفت: هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران شبکه‌های المیادین، المنار و رسانه‌های آزاد توسط اشغالگران، جنایت جنگی عمدی صهیونیست‌ها با هدف ایجاد وحشت و تسلیم کردن خبرنگاران در انتقال حقیقت وپوشش جنایات اشغالگر است.

شدید افزود: با توجه به جنایات فجیع اشغالگران علیه خبرنگارانی که توسط دشمن ترور شدند و قتل عام فجیع علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان، ما از نهادهای بین المللی حقوق بشر می خواهیم که این جنایات علیه مردم ما را ثبت کنند تا مقامات این رژیم را محاکمه کنند.

کد خبر 1787222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha