پژواک انقلاب اسلامی ایران در انقلاب مردم مصر نمایان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: پژواک انقلاب اسلامی ایران در انقلاب مردم مصر و دیگر کشورهای عربی نمایان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی امروز (17 بهمن) در اولین همایش نماز، کار و تجلیل از کارگران نمونه خراسان جنوبی تصریح کرد:‌ انقلاب مردم مصر شباهت بسیار زیادی به انقلاب اسلامی ایران دارد به طوری که امروز می توان پژواک انقلاب اسلامی ایران را در انقلاب مردم مصر و دیگر کشورهای عربی مشاهده کرد.


وی خاطرنشان کرد: همان طور که در دوران انقلاب کارگران شرکت نفت شیرهای نفت را به روی آمریکا بستند، امروز در مصر نیز خط انتقال گاز به سرزمین های اشغالی توسط مردم مصر قطع شد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی اذعان کرد: این خط 40 درصد گاز مصرفی اسرائیل را با 40 درصد قیمت جهانی تامبن می کند که با این اقدام مردم مصر، دست بیگانه از منابع این کشور کوتاه خواهد شد.


وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به بحث کارگران در کشور شده است، اظهار کرد: با توجه به توسعه ای که دولت در بحث صنعت داشته است، روز به روز بحث کارگری نیز اهمیت پیدا کرده است.


افشاری اذعان کرد: با توجه به تعدد مراکز کارگری در کشور می توان ادعا کرد، چرخه صنعت کشور به دست این قشر زحمت کش اداره می شود.


وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی حدود 80 درصد نفت تولیدی یعنی معادل 5/6 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت ایران در اختیار کشورهای غربی بود و علی رغم ملی شدن صنعت نفت اما باز ایران در مدیریت آن بی اختیار بود.


معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی ملت هستیم، به طور مثال خراسان جنوبی در تمامی مقاطع و مناسبت های زمانی طرح ها و پروژه هایی برای افتتاح داشته است.


افشاری از افتتاح 677 پروژه در دهه فجر در خراسان جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: در دولت های نهم و دهم اعتبارات به سمت مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته سرازیر شده است که جای تقدیر دارد.


وی یادآور شد: هم اکنون همه روستاهای بالای 20 خانونار ما ار نعمت برق برخوردار هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 17934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha