راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بررسی شد

برنامه ها و راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در نشست ویژه شورای اداری استان قم، بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، کرم رضا پیریایی، استاندار قم، امروز (13مهر) در این جلسه که با حضور حجج اسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه ها، برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ابعاد و اهمیت موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک ضرورت مهم دینی و از مسائل اولویت دار حوزه فرهنگ عمومی، تصمیم گرفته شد تا یک جلسه ویژه شورای اداری به این بحث اختصاص داده شود.

 

استاندار قم با تاکید بر لزوم ورود جدی دستگاه های اجرایی استان به موضوع گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، وجود بیش از 30 هزار کارمند شاغل در ادارات استان را ظرفیت مناسبی برای تعریف و پایه گذاری کارهای بزرگ و موثر اجرایی در این عرصه فرهنگی دانست و افزود: راهبرد و نوع نگاه استان در این مساله، پیروی از مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن دیدگاه ها و رهنمودهای سازنده و کاربردی ایشان در زمینه عفاف و حجاب است و دستگاه ها بر این اساس باید هم برای کارمندان و هم مراجعین دستگاه، برنامه داشته باشند.

 

وی از تدوین طرح ارتقاء عفاف و حجاب استان خبر داد و گفت: این طرح شامل 29 برنامه فرهنگی، معارفی و بینشی در حوزه حجاب می باشد که کلیات آن در این جلسه مطرح و پس از اخذ نظرات و پیشنهادات اعضای شورای اداری استان و انجام اصلاحات لازم، وارد فاز اجرا خواهد شد.

 

استاندار قم با بیان اینکه همه دستگاه ها در قبال ترویج مساله حجاب و مقابله با پدیده بدحجابی مسؤل و سهیم بوده و باید به وظیفه قانونی و شرعی خود در این زمینه عمل کنند، افزود: با تشکیل ستاد ویژه در حوزه معاونت سیاسی فرهنگی استانداری، بر نحوه اجرای صحیح طرح و عملکرد دستگاه ها نظارت خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام سعیدی، امام جمعه قم نیز در این جلسه، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه استاندار قم نسبت به مباحث فرهنگی استان، مساله عفاف و حجاب را یک ارزش اصیل و خدادادی عنوان و خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب از ابتدای خلقت بشر شکل گرفت و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت.

 

وی حجاب را شرط اصلی برای تعالی و تکامل مادی و معنوی بشر دانست و تصریح کرد: این بحث در همه ادیان الهی وجود دارد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به بررسی طرح های اجرایی حوزه عفاف و حجاب در جلسه شورای اداری استان، لزوم مشارکت فعال دستگاه ها در این زمینه را یادآور شد و افزود: ما در این بحث دنبال کار جدیدی نیستیم بلکه دنبال احیای یک کار مهجور و بر زمین مانده هستیم.

 

حجت الاسلام سعیدی با تقدیر از تلاش دستگاه های متولی در امر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های هماهنگ و یکپارچه و انگیزه و غیرت دینی مدیران، شاهد گسترش و ارتقاء بیش از پیش فرهنگ حجاب در سطح ادارات و سایر فضاهای عمومی استان مقدس قم باشیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 179850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha