تلاش دولت باعث عدم تأثیر تورم انتظاری بر تورم واقعی در جریان طرح هدفمندی شد

محمدرضا باهنردبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در جلسه هفتگی این جامعه ضمن قابل تقدیر دانستن عملکرد دولت در طرح هدفمندی یارانه ها گفت: هر یک ساعتی که از وقت دولت دهم گرفته شود، ظلم به دولت و ملت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در جلسه هفتگی جامعه اسلامی مهندسین که شب یکشنبه در دفتر اینجامعه برگزار شد، با قابل تقدیر دانستن مدیریت دولت در جریان هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: هر یک ساعتی که از وقت دولت گرفته شود، ظلم به دولت و ملت است.

وی درباره تورم و نحوه مدیرت دولت نیزاظهارداشت: معمولا در تغییر قیمت‌ها، تورم انتظاری بیش از تورم واقعی تاثیر می‌گذارد ولی دولت دهم، به گونه‌ای عمل کرد که تورم انتظاری تقریبا هیچ اثری بر تورم واقعی نداشت. 

باهنر تاکید کرد: دولت با تلاش خود، همه همت خود را برای آسایش خانوار‌ها و جبران افزایش قیمت‌ها صرف کرد.

گفتنی است که «تورم انتظاری» که یکی از عوامل تشکیل دهنده افزایش قیمت‌ها است به انتظارات افزایش قیمت اشاره دارد که افراد بعد از اجرای طرحی توسط دولت یا تحولات داخلی و خارجی انتظار دارند؛ تورم واقعی نیز، نشان دهنده افزایش قیمت در یک بازه زمانی مشخص نسبت به بازه زمانی دیگر است.

 به نظر می آید این اقدام آقای باهنر در راستای حفظ وحدت و تعمیق همکاری اصولگرایان در تمامی مناصب حکومتی باشد؛ که اگر چنین باشد خواسته مردم و برخی کارشناسان سیاسی اصولگرا از وی ادامه حفظ وحدت در مقام عمل خواهد بود.
انتهای پیام/

کد خبر 18098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha