تئاتر، قابلیت های زیادی برای انتقال مفاهیم دینی دارد

کارگردان و نویسنده تئاتر " گلاب"، با بیان اینکه تئاتر مسائل قرآنی، دینی و مذهبی را برای مخاطبان بازگو می کند، گفت: تئاتر قابلیت های زیادی برای انتقال مفاهیم دینی دارد.

محسن پور قاسمی، کارگردان و نویسنده تئاتر"گلاب" با بیان اینکه استان همدان می تواند به عنوان پایلوت نمایش کودک و نوجوان در دنیای جشواره بین الملل ثبت شود، به خبرنگار شبستان گفت: نمایش محلی گلاب با لهجه و گویش همدانی برای مخاطبان در بخش مسابقه ایران برای تماشاگران به نمایش در می آید.

 

وی افزود: این تئاتر نمایش محلی است که با لهجه بومی به ماجرای پسر بجه ای از زمان قاجاریه می پردازد.

 

وی با بیان اینکه قصه نمایش گلاب قصه ای بومی و محلی است، افزود: در این نمایش تماشاگران با لهجه همدانی می توانند کاملا ارتباط برقرار کنند.

 

این کارگردان و نویسنده همدانی با اشاره به اینکه فرهنگ لهجه همدان باید در کشور بیشتر از قبل برای مخاطبان بازگو شود تا آنها نیز با این فرهنگ آشنا شوند، اضافه کرد: لهجه و گویش همدانی بسیار زیبا و شیرین است.

 

پور قاسمی با بیان اینکه نوجوانان با دریافت پیام نمایش می توانند با امید و پشتکار به اهداف خود برسند، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در تکامل شخصیت کودکان و نوجوانان مؤثر است.

 

وی اظهار داشت: ارائه مفاهیم از طریق هنر تئاتر می‌تواند در ارتقای شاخص‌های فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن در بین مخاطبان مؤثر واقع شود.

 

وی تصریح کرد: همدان دارای قابلیت‌های بالایی در مباحث فرهنگی است که برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از مصادیق این مهم به شمار می‌رود.

 

کارگردان و نویسنده تئاتر " گلاب" ، با بیان اینکه جشنواره بین المللی تئاترکوک و نوجوان آبروی استان همدان است، گفت: فرهنگ و آداب و رسوم استان همدان باید در سطح بین الملل بیان شود.


گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان( 16 تا 22 مهر) سال جاری در استان همدان در حال برگزاری است.


پایان پیام/

کد خبر 181613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha