سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقافه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، گفت: مرحله استانی این مسابقات آبان‌ماه سال جاری در یکیاز شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اعلام برگزاری مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی ویژه متسابقین شهرستان بیرجند، خوسف و درمیان، گفت: این مسابقات در دوره رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در دو گروه مرد و زن برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در شهرستان ها آغاز شده است، ادامه داد: مسابقات قرآن بانوان در شهرستان بیرجند 20 و 21 مهرماه برگزار شد و مسابقات قرآنی آقایان 27 و 28 مهرماه برگزار می‌شود.

 

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برای داوری مسابقات قرآنی آقایان سه داور از مشهد دعوت شده‌اند، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار داوری مسابقات قرآنی بانوان به خود بانوان جامعه قرآنی با هدف اهمیت دادن به جامعه قرآنی بانوان واگذار شده است.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی‌مقدم افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ یک، دو و نیم، پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل، قرائت و مفاهیم برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه از هر رشته سه نفر به مرحله استانی مسابقات قرآنی راه پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: مرحله استانی این مسابقات آبان‌ماه سال جاری در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: مسابقات شهرستان ها با حضور 500 نفر در حال برگزاری است که از این تعداد 300 نفر مرد و بقیه زن هستند. 
 

پایان پیام/

کد خبر 183117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha