100روستای خراسان شمالی فاقدمسجد/توجه به مساجد به برکت سفررهبری

حجت الاسلام مهدوی پوربا اشاره به برگزاری جلسه هئیت دولت در محضر رهبری درآخرین روز سفرایشان دراین استان گفت:بنااست باحضور نماینده ولی فقیه درسازمان اوقاف وامور خیریه درحوزه مساجد طرح هایی تصویب و نهایی شود.

 حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به نبود مسجد در 100 روستای این استان به خبرنگار شبستان گفت: تعدادی از مساجد استان خراسان شمالی نیازمند نوسازی، مرمت و تعمیر هستند و تعدادی از روستاها نیز نیازمند مسجد هستند که لازم است به آنها توجه شود.


وی با اشاره به برگزاری جلسه هیئت دولت در استان خراسان شمالی در محضر مقام معظم رهبری در آخرین روز سفر ایشان به این استان گفت: حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این جسه حضور می یابند و موارد پیشنهادی و مصوب در حوزه استانی در سه محور بقاع متبرکه، امور مساجد و اعتبارات جاری فرهنگی در حضور هیئت محترم دولت و در محضر مقام معظم رهبری نهایی می شود که امید است به برکت حضور مقام معظم رهبری در این استان طرح های پیشنهادی در جلسه هیئت دولت نهایی و تصویب شود.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به وجود 1300 مسجد و حسینیه در این استان بیان کرد: بسیاری از مساجد روستاهای این استان قابل استفاده نیستند که نیاز است این مساجد تخریب و نو سازی شوند که در فاز اول این نوسازی، امسال بیش از 100 مسجد قدیمی و فرسوده روستاهای این استان، توسط مردم نوسازی شده اند که در حال حاضر 50 درصد از مساجد تخریب شده به صورت کامل نوسازی، افتتاح و قابل استفاده برای مردم هستند و مابقی نیز در آینده افتتاح می شوند.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اعتبارت مساجد و مصلاهای این استان را در سال جاری قریب دو میلیارد تومان عنوان کرد.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

 

 

 


 

کد خبر 183350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha