همایش قرآنی اعجاز قرآن کریم در گرگان برگزار شد

همایش قرآنی اعجاز قرآن کریم با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان استان گلستان، حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده، رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان در این همایش در رابطه با موضوع اعجاز قرآن کریم و تعریف اعجاز، گفت: اعجاز خارق عادتی است که با ادعای رسالت همراه است و در صورتی که با ادعای رسالت همراه نباشد، کرامت نامیده می شود.


وی افزود: قرآن کریم در مواردی همچون فصاحت، بلاغت، هماهنگی آیات، تحدی، معارف ناب، توحید و غیره معجزه است.


حجت الاسلام محمدزاده به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان مباحث گوناگونی همچون فرهنگ اسلامی و فرهنگی غربی را مطرح نمودند که جای کار بسیاری دارد.


وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون همواره در مسئله فرهنگ اسلامی جلودار بوده و این سیطره فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی ایران بسیار مذموم و ناگوار است.


حجت الاسلام محمدزاده افزود: انحصار روحانیون در مسائلی از جمله نماز، روزه، خمس، احکام و غیره و بیگانگی از مسائل اجتماعی از فرهنگ های غربی است که بر ما وارد شده است.


رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: طلاب باید با سعی و تلاش مسیر تقلید را پشت سر گذاشته و به اجتهاد در تمام زمینه ها برسند و به غیر از فقه و اصول در تمام زمینه ها از جمله مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره صاحب نظر باشند و جامعیت خویش را نسبت به عالم هستی حفظ نمایند.


به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه گلستان، حجت الاسلام محمدزاده در پایان تصریح کرد: دستیابی به اطلاعات روز از جمله کتاب های چاپ شده، فیلم ها، نشریات و غیره از ضروریات یک طلبه است.


گفتنی است، در پایان این همایش به نفرات برگزیده مسابقه مقاله نویسی هدایایی اهدا شد.


پایان پیام/

کد خبر 184475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha