تضعیف نهج البلاغه؛ یکی از اهداف عرفان های نوظهور

حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان این که نهج البلاغه کتاب معرفت شناسی و عرفان الهی است گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و ولایت در پی تضعیف این کتاب نورانی هستند و از این رو عرفان های کاذب را به وجود می آورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام حجت الله شیرمحمدی، مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه قم شب گذشته (9آبان) در سومین جلسه نشست علمی «نردبان آسمان» که با موضوع نهج البلاغه در نمایشگاه محراب اندیشه (نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم) برگزارشد با اشاره به این که نهج‌البلاغه کتابی است که همانند قرآن کریم جاودان مانده وخواهد ماند اظهار داشت: جامعیت نهج البلاغه نخستین دلیل بر جاودانگی این کتاب سراسر نور و رحمت است.

 

وی تصریح کرد: امیرالمونین(ع) در نهج‌البلاغه از مباحثی چون سیاست، حکومت و مردم داری، مردم سالاری، جامعه شناسی، اقتصاد اسلامی، معرفت شناسی و خداشناسی، علوم روز و غیره سخن گفته و هرچه در قرآن آمده است در خطابه‌ها و نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه به چشم می خورد.

 

حجت الاسلام شیرمحمدی خاطرنشان کرد: مطرح کردن همه حقایق عالم، هماهنگی زبان امیرالمومنین (ع) با فطرت و وجود انسان و هماهنگی بی نظیر نهج البلاغه با قرآن کریم از جمله دلایل جاودانگی این کتاب است.

 

وی با اشاره به این که در روایات ائمه اطهار (ع) داریم؛ اگر کتاب یا قولی یافتید که با قرآن هماهنگ نبود آن را به دیوار بکوبید تأکید کرد: هماهنگ‌ترین کتاب با وحی الهی و قرآن نهج‌البلاغه است.

 

این پژوهشگر علوم دینی افزود: اگر کلام امیرالمومنین (ع) را با آیات قرآنی در کنار هم بگذاریم به بهترین تفسیر قرآن و راه سعادت بشری دست خواهیم یافت.

 

حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه نهج البلاغه کتاب معرفت شناسی و عرفان الهی است ابراز داشت: نهج البلاغه پاسخ گوی یکی از بزرگترین نیازهای انسانی یعنی حقیقت جویی و گرایش به معنویت حقیقی است.

 

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که انسان معمولا بر اساس فطرت خود عمل می‌کنند عنوان کرد: از آن جهت که نهج البلاغه کتابی است که می‌تواند نیازهای انسان را به بهترین شکل ممکن رفع کند، دشمنان قسم خورده اسلام و ولایت همواره در پی تضعیف آن هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 189760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha